همشهری آنلاین: 50 درصد اعتبار لازم برای اجرای پروژه ساخت راه آهن شیراز _ اهواز که در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان فارس به تصویب هیئت دولت رسید، از محل منابع وزارت نفت تامین می شود.

به گزارش خبرنگار شانا در مناطق نفت خیز جنوب، مقامات استان فارس امیدوارند اجرای پروژه با عنوان اتصال مناطق نفتی استان خوزستان به ‏مناطق نفتی و گازی استان فارس، امسال عملیاتی شود.

پروژه راه آهن شیراز - اهواز، علاوه بر مزیت های اجتماعی، ‏مناطق نفتی و گازی دو استان یادشده را به هم وصل خواهد کرد و تمامی پتروشیمی های ساخته شده در ‏استان فارس هم در آینده از این خط بهره مند خواهند شد.‏

بر اساس این گزارش، همچنین اتصال راه آهن شیراز- جهرم- لار و بندرعباس و همچنین ‏راه آهن شیراز- فسا- استهبان- نی ریز و گلگهر، در قالب مصوبه هیئت دولت اجرای می شود؛ ضمن اینکه در قانون بودجه امسال، اجرای پروژه راه آهن اقلید به سمت یزد مشخص شده است.

از سوی دیگر ساخت پروژه راهبردی راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه که مرکز کشور را به قطب صنعت نفت و گاز جنوب کشور متصل می کند، بر اهمیت نقش استان فارس در زمینه حمل و نقل می افزاید.

اجرای این پروژه نیز از محل اعتبارات وزارت نفت انجام خواهد شد.

ساخت و بهره برداری از پروژه راه آهن شیراز – بوشهر – عسلویه به توسعه زیربناهای اقتصادی منطقه و افزایش فرصت های شغلی در استان بوشهر کمک می کند؛ ضمن اینکه راه اندازی این پروژه مهم موجب تقویت پتانسیل های بلقوه منطقه پارس شمالی و جنوبی خواهد شد.

این پروژه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی در حال ساخت است و وزارت نفت 50 درصد از 740 میلیارد تومان کل اعتبار مورد نیاز آن را پرداخت می کند.

در حال حاضر چهار قطعه از این طرح که یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دراستان بوشهر بوده در دست ساخت است.

برای ساخت ایستگاه راه‌آهن بوشهر- شیراز- عسلویه که در شهرستان بوشهر اجرا می‌شود، 320 هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

راه آهن شیراز- بوشهر - عسلویه در حال حاضر از دو سمت بوشهر و ‏شیراز در حال ساخت است و بنا به دستور رییس جمهوری، اجرای آن باید شتاب بیشتری بگیرد به گونه ای که طی سه سال آینده به بهره برداری برسد.‏

کد خبر 89070

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز