دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: موزها با فیبر وکالری بالا و بدون چربی گزینه مناسبی برای کاهش وزن هستند

انتخاب موز برای کسانی که می‌خواهند از طریق یک رژیم صحیح،  وزن خود را کاهش دهند، انتخاب صحیحی است.

این میوه نسبت به سایر میوه‌ها دارای کالری بالایی ولی تقریبا بدون چربی است.
با استفاده از موز می توانید انرژی روزانه خود را کسب کنید و به اندام خود تناسب بخشید.

موزها به بدن کربوهیدرات می‌دهند که منبع غنی انرژی است و نیز ذخیره خوبی از ویتامین C و B6، پتاسیم و فیبر هستند. [آشنایی با خواص موز]

موز سرشار از کلسیم هستند و محققان می‌گویند پتاسیم اضافی می‌تواند نقش قوی‌تری را نسبت به محدود ساختن نمک در کنترل فشار خون بالا ایفا کند.

موزها همچنین دارای منیزیم هستند که یک ماده معدنی است که سطح فشار خون را در حالت تعادل نگه می دارد.

معمولا میوه‌ها ویتامین B6 ندارند ولی این میوه از این قاعده مستثناست. ویتامین B6 به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.

تحقیقات اخیر نشان داده است کمبود فولیک اسید و کمبود ویتامین B6 به مدت طولانی     می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش دهد.

انتخاب و نگه‌داری موز

موز انواع مختلفی دارد و نوع زرد آن معروف تر است. اکثر موزها پس از چیده شدن، می‌رسند و با این فرایند نشاسته درون آنها به قند تبدیل می‌شود. پس هر چه موز رسیده‌تر باشد شیرین‌تر است. نقاط قهوه‌ای روی موز نشانه رسیدگی آن است.

اگر موزتان سبز رنگ است آنها را در دمای اتاق قرار دهید تا کاملا برسد (هرگز آنها را درون یخچال به منظور رسیدن قرار ندهید) و هر وقت رسید آنها را درون یخچال قرار دهید.

این میوه اگر بیش از حد برسد سیاه و بد شکل می شود ولی کاملا بی‌ضرر است. برای جلوگیری از سیاه شدن موز روی برش‌های آن آبلیمو بریزید.

برای نجات موزهایی که بیش از حد رسیده اند می‌توانید آنها را با آب پرتقال و شیر بدون چربی یا ماست وانیلی بدون چربی در یک دستگاه مخلوط کن، مخلوط کنید.

کسانی که رژیم می‌گیرند باید موادی را بخورند که کاملا مغذی و سیر کننده و دارای کالری پایینی باشد و موز گزینه‌ای است با تمام این شرایط. 

کد خبر 89041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز