دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اگر در تعطیلات پیش رو قصد مسافرت جاده‌ای دارید و می‌خواهید خودتان رانندگی کنید حتماً موز میل کنید؛ موز می‌تواند تمرکز و سرعت عمل افراد را بالا ببرد.

موز حاوی ترکیب موثری به نام «تیروزین» است که قدرت تمرکز را بالا می‌برد و باعث هشیاری بیشتر مغز می‌شود.

تمرکزتان پایین است؟ موز میل کنید. موز مانند مواد غذایی دیگری مانند اسفناج، پرتقال، سویا و غیره حاوی ترکیبی به نام «تیروزین» است که تمرکز، هشیاری و دقت نظر را بالا می‌برد.

محققان دانشگاه Leyde هلند به شرکت‌کننده‌های این پژوهش مکمل تیروزین داده و به بررسی آن‌ها پرداختند. این پژوهش در دو مرحله انجام شد.

در مرحله‌ی اول این پژوهش، شرکت‌کننده‌ها آب پرتقال حاوی تیروزین دریافت کردند و در مرحله‌ی بعدی آب میوه‌ی آن‌ها با پلاسبو عوض شد.

در طول این دو مرحله محققان از این شرکت‌کننده‌ها خواستند که یک بازی تمرکزی انجام دهند. به این صورت که روی بازی با فلش روی پرده‌ی نمایشگر تمرکز کنند. زمانی که این فلش سبز می‌شود شرکت‌کننده‌ها باید سریع عکس‌العمل نشان داده و دکمه‌ای را فشار می‌دادند. اگر فلش به رنگ قرمز در میامد لازم نبود دکمه‌ای را فشار دهند.

محققان بعد از بررسی عکس‌العمل شرکت‌کننده‌ها به این نتیجه رسیدند افرادی که تیروزین دریافت کرده بودند نتایج بهتری دریافت کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند مواد غذایی سرشار از تیروزین مانند موز می‌تواند تمرکز و سرعت عمل افراد را بالا ببرد. برای همین به افرادی که قرار است مسافت طولانی پشت فرمان باشند و رانندگی کنند توصیه می‌کنند موز و مواد غذایی حاوی این ترکیب موثر را مصرف کنند تا تمرکزشان بیشتر شود. اگر شما هم در تعطیلات پیش رو قصد مسافرت جاده‌ای دارید و می‌خواهید خودتان رانندگی کنید حتماً موز میل کنید.

منبع: medisite

کد خبر 259129
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز