علی مطهری سخنان رئیس‌جمهوری درباره ارتباط عاملان حوادث کوی دانشگاه و بازداشتگاه‌ها با دشمن را در تعارض با بیانات رهبر معظم انقلاب خواند و گفت:

اگر قرار است به اتهام همه کسانی که در دامن زدن به حوادث اخیر نقش داشتند رسیدگی شود، همه باید پاسخگوی رفتار و گفتارهای انتخاباتی خود باشند.

نماینده مردم تهران در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهور در نماز جمعه تهران مبنی بر اینکه کارهایی که در کوی دانشگاه و بازداشتگاه و امثال آن  انجام شد هم اجزای سناریوی دشمن بود و توسط وابستگان به جریان براندازی صورت گرفت ، افزود: برای من هم خیلی روشن نبود که مقصود رئیس‌جمهوری چیست.

شاید ایشان می‌خواهد مسئولیت رسیدگی به این تخلفات را از خود به‌عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی و مدیر بحران سلب کند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری باید بیشتر در این مورد توضیح می‌داد، تاکید کرد: کمیته ویژه مجلس باید با جدیت کار خود را ادامه دهد. سخنان صریح مقام معظم رهبری در چند روز گذشته مؤید این مسئله است که تخلفات و بلکه جنایاتی توسط معدودی از ماموران صورت گرفته است اما حرف‌های رئیس‌جمهوری منافی با این فرمایشات رهبری است.

به هرحال تعدادی از ماموران و مسئولان آنها متهم هستند و باید محاکمه شوند. همین‌طور قضاتی که بازداشت‌شدگان را به جاهایی مثل کهریزک فرستادند باید محاکمه شوند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کشور در شرایط خاص و حساسی است.

بحث دولت آقای احمدی‌نژاد و شخص آقای موسوی مطرح نیست. هم‌اکنون اساس نظام درخطر است. همه باید بکوشیم تا آنجا که ممکن است فضا را آرام کنیم و از احساس و هیجان پرهیز نماییم. باید فضا را منطقی و معقول کنیم.

اگر بناست رهبران حوادث اخیر محاکمه شوند، باید همه کسانی که در این حوادث دخیل بودند محاکمه شوند.

کد خبر 88998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز