جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه بورس: با به پایان رسیدن مراحل ثبت بیمه البرز در بورس تهران مراسم معارفه این شرکت هفته جاری برگزار خواهد شد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره واگذاری شرکت‌های بیمه‌ دولتی در بورس گفت: بیمه البرز به‌عنوان نخستین بیمه دولتی واگذار خواهد شد، مراحل ثبت آن به‌پایان رسیده و سازمان حسابرسی صورت‌حساب‌های این شرکت را تایید کرده است.

وی افزود: یک هفته پس از برگزاری مراسم معارفه سهام این شرکت را در بورس عرضه می‌کنیم. کرد زنگنه عنوان کرد: درصورت وجود تقاضا 80‌درصد سهام این شرکت واگذار خواهد شد. رئیس سازمان خصوصی‌سازی تاکید کرد:‌ پس از بیمه البرز، بیمه‌های آسیا و دانا ظرف چند هفته واگذار خواهند شد.

اقدامات بیمه‌ها برای ورود

اما سازمان خصوصی‌سازی‌ در شرایطی از ورود قریب‌الوقوع شرکت‌های بیمه به بازار سرمایه خبر می‌دهد که به گفته مدیرعامل شرکت بورس شرکت‌های بیمه مشمول واگذاری سهام باید تاییدیه نهاد ناظر خود یعنی بیمه مرکزی را مبنی بر انجام فعالیت براساس نرم‌ها و استانداردهای صنعت بیمه به شرکت بورس ارائه کنند.

حسن قالیباف‌اصل درخصوص عرضه سهام شرکت‌های اصل 44 گفت: عمده‌ترین شرکت‌های اصل 44 که هم‌اکنون بورس روی آنها متمرکز شده ورود و عرضه سهام 3شرکت بیمه البرز، آسیا و دانا در بورس است.

شرط ‌های بورس

مدیرعامل شرکت بورس افزود: گرچه این 3‌شرکت صورت‌های مالی سال87 و بودجه مالی88 خود را به سازمان حسابرسی ارائه داده‌اند و این سازمان نیز نظر خود را اعلام کرده است، اما هنوز این شرکت‌ها صورت‌های مالی سال87  و بودجه مالی سال 88 خود را به شرکت بورس و اوراق بهادار ارائه نکرده‌اند.

قالیباف اصل با بیان اینکه این شرکت‌ها باید گزارش و پیش‌بینی وضعیت 3 سال آینده خود را به بورس ارائه کنند، افزود: بیمه‌های دولتی باید به سهامی عام تبدیل شوند و به ثبت برسند، ضمن اینکه شرکت‌های بیمه مشمول واگذاری باید تاییدیه نهاد ناظر خود را مبنی بر انجام فعالیت براساس استانداردهای صنعت بیمه به بورس ارائه کنند.

ارسال اطلاعات بیمه البرز

مدیرعامل بیمه البرز هم از ارسال صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1387 این شرکت به بورس اوراق بهادار تهران در دوم شهریورماه خبر داد. محمدابراهیم امین گفت: صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1387 بیمه البرز پس از اخذ از سازمان حسابرسی، علاوه بر بورس اوراق بهادار، برای وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان خصوصی‌سازی‌، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت تامین سرمایه امین نیز ارسال شده است.

اساسنامه بیمه‌ها

مدیرعامل بیمه البرز درخصوص دیگر مدارک و اقداماتی که این شرکت برای پذیرش در بورس باید ارائه دهد، خاطرنشان کرد: اساسنامه جدید شرکت با امضای وزرای عضو مجمع چهارشنبه هفته گذشته تحویل اداره ثبت شرکت‌ها شد و مرجع ثبت 6 شهریور را برای اعلام نتیجه معین کرده است.  امین تصریح کرد: این اساسنامه پیش از این توسط بورس و شورای‌عالی بیمه مورد تایید قرار گرفته است.

تکمیل امیدنامه

وی با اشاره به اینکه واحد پذیرش بورس اوراق بهادار تهران با دریافت گزارش‌های مالی حسابرسی شده، امکان تکمیل امیدنامه را دارد، یادآور شد: ما با هدف معرفی شرکت به بازار و سرمایه‌گذاران، ابزارهای تبلیغاتی لازم را مهیا کرده‌ایم و حتی برای برگزاری جلسه معارفه پیش از عرضه با حضور کارشناسان و فعالان بازار سرمایه، سالن مناسبی را تدارک دیده‌ایم.

مدیرعامل بیمه البرز تاکید کرد: با توجه به سودآوری، شفافیت گزارش‌های مالی و دستاوردها و موفقیت‌های بیمه البرز، سهام این شرکت یکی از بهترین سهام عرضه شده در بورس اوراق بهادار خواهد بود.

کد خبر 88882

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز