سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس با تبریک حلول ماه مبارک رمضان در جلسه روز سه شنبه 3 شهریور مجلس ابراز امیدواری کرد این ضیافت الهی بستر ساز وحدت ملی کشور و تقویت روحیه اخوت اسلامی در میان همه ابنای جامعه شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی افزود: امیدواریم همه سیاستمداران و احزاب از ظرفیت اصلاح معنوی این ماه بهره جویند و کدورت‌ها را به توانمند سازی روحیه همگرایی و برادری و تکیه بر نقاط اشتراک تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: کتاب آسمانی ما و سنت‌های اسلامی مندرج در سلوک محمدی و علوی، راه و رسم مرجعیت و روحانیت، افکار متعالی حضرت امام ( ره ) و رهنمودهای مقام معظم رهبری، محورهای متین و مستحکم وحدت جامعه هستند که فرصت تنفس معنوی و سیاسی جدید را برای جامعه فراهم می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با گرامیداشت هفته دولت‌، یاد شهدای دولت اسلامی،‌ شهید باهنر و شهید رجایی را گرامیداشت و گفت: آرمان‌های این دو عزیز را گوهرهای تابناک راه خویش می‌پنداریم و امیدواریم موجب بیداری دولت و مجلس فعلی در تشکیل هیئت دولت جدید شود.

لاریجانی گفت: سراسر زندگی شهید باهنر و شهید رجایی درس آموز و مملو از غیرت و معرفت دینی بر منهج روحانیت و مرجعیت و متانت و استواری انقلابی و زندگی مردمی بود.

وی اضافه کرد: در بحران سرگشتگی افراد مرعوب و غرب زده و فریب کاری بنی صدر این دو عزیز و بزرگان حزب جمهوری اسلامی با تمسک به ولایت فقیه راه سعادت جامعه را نشان دادند و در پایان نیز با شهادت خود این فکر را در میان ملت نهادینه کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تروریست‌های منافق با این جنایت تیر خلاص بر پیکر خود وارد کردند.

لاریجانی گفت: اکنون بعد از گذشت حدود 30 سال از این ماجرا موسسه مطالعاتی " رَند " وابسته به وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود که به بررسی سیاست‌های امریکا در قبال گروهک تروریستی منافقین اختصاص دارد، اعلام می‌کند آمریکا با مجاهدین خلق به عنوان سازمانی تروریستی رفتار نکرده است.

رئیس مجلس افزود: برای ما مشخص بود که آمریکا در طول این مدت با رفتار دوگانه حتی در زمان اشغال عراق از این گروهک درمانده به عنوان ابزار استفاده می کند و اینک خود به این مسئله معترف است.

لاریجانی گفت: این اقرار، افتضاحی سیاسی برای آمریکاست که سال‌ها خود را به عنوان مبارزه با تروریسم به منطقه تحمیل کرده بود و جنایات زیادی را در سنگر این شعار انجام داد.

وی با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دهم به مجلس گفت : مجلس شورای اسلامی با تأسی به افکار شهدای هفته دولت و تحلیل شرایط امروز کشور با دقت به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی می‌پردازد.

لاریجانی گفت : اکنون فراکسیون‌ها و کمیسیون‌ها با حضور وزرای پیشنهادی به بررسی برنامه آن‌ها و رایزنی تنگاتنگ اشتغال دارد و این مسئله نشان از اهتمام ویژه نمایندگان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصول متعدد قانون اساسی که بر وظیفه نمایندگان در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و همچنین وظیفه آن‌ها در قبال ملت حکایت دارد، گفت: هر نماینده مطابق اصل 88 قانون اساسی در برابر همه ملت مسئول است و حق دارد درباره همه مسائل داخلی و خارجی کشور اظهار نظر کند.

لاریجانی اضافه کرد: طبق اصل 68 نیز نمایندگان سوگند یاد می‌کنند که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی ایران باشند و در انجام وظایف وکالت امانت و تقوا را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: این اصول و همه اصول فصل ششم قانون اساسی نشانگر جایگاه ویژه مجلس به عنوان رکن اصلی جمهوریت است و تاریخ نشان داده است که مجلس مقتدر همواره عامل تعادل بخش و ضد دیکتاتوری در کشور بوده است.

لاریجانی تصریح کرد: در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی با دقت به وظیفه می‌پردازیم و در این بررسی‌ها به حاشیه پردازی‌ها توجه نمی‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس وقت خود را صرف امور ماهوی می‌کند و این را در رایزنی‌های متعدد به رئیس جمهور محترم اعلام کردیم که مجلس بر صحت اعتقادی، آراستگی اخلاقی، سوابق انقلابی و کارآمدی وزرای پیشنهادی تمرکز می‌کند.

لاریجانی افزود: دولت محترم نیز قطعا توجه دارد دقت عمل مجلس برای فراهم کردن دولت مقتدر و متعهد است که توان به سامان رساندن امورات مردم را در شرایط فعلی داشته باشد و این، حلقه مکمل گام نخست معرفی دولت توسط رئیس جمهور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نکته سوم بحثی است که این روزها تحت عنوان طرح 9 ماده‌ای امریکا برای مسئله فلسطین مطرح است، که این طرح بر حفظ شهرک‌های بزرگ یهودی نشین تحت کنترل اسرائیل و گفتگو درخصوص شهرک‌های کوچک و جدایی مناطقی از قدس شرقی و انضمام آن به اسرائیل و کشاندن کشورهای عربی به همکاری با دولت صهیونیسیتی تاکید دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از هیاهوی زیاد در توجه به حقوق مسلمانان این نتیجه مفتضحانه خلق شده است.

وی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی هشدار می‌دهد این گونه طرح‌های خام صرفا نوعی فریبکاری است و ملت‌های اسلامی با بیداری در مقابل این دسایس، تا احقاق حقوق ملت فلسطین ایستادگی خواهند کرد.

لاریجانی اضافه کرد: این گونه طرح‌ها به هیچ یک از حقوق اولیه فلسطین توجه ندارد و آمریکا تصور نکند با الصاق یک بند می‌تواند، به این نحو انحلال موسسات و گردان‌ها و تبدیل به احزاب سیاسی با اسامی جدید، راه ستمگری جدید بر ملت فلسطین را هموار کند.

وی تصریح کرد: مقاومت فلسطین مصمم تر از گذشته در صحنه حضور خواهد داشت و ملت ایران مدافع ملت مظلوم فلسطین خواهد بود.

کد خبر 88632

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز