یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۵
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مجلس کانون جمهوریت نظام است و به خلاف بحثی که گفته شده مجلس جنبه منطقه‌ای دارد، این طور نیست.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، علی لاریجانی که در پاسخ به تذکر مهدی سنایی در ارتباط با نحوه معرفی وزرا از طریق رسانه‌ها و اظهارات رئیس‌جمهور سخن می‌گفت، با تاکید بر تعامل مجلس و دولت گفت : از نمایندگان می‌خواهم به این مسائل طوری نپردازید که خودبه‌خود القای یک تصور بی‌جهتی بین قوا کند.

رئیس مجلس ادامه داد: در واقع شما که شکی به جایگاه مجلس ندارید؛ مجلس کانون جمهوریت نظام است و به فرموده امام‌(ره) مجلس در راس امور قرار دارد و ما روی همین مبنا برداشتی از قانون اساسی داریم جایگاه خود را تشخیص می‌دهیم و به خلاف بحثی که گفته شده مجلس جنبه منطقه‌ای دارد، این طور نیست.

وی گفت: هر نماینده‌ای که از هر شهری بیاید نماینده کل ملت ایران است و هیچ جمعی به وسعت مجلس شورای اسلامی نداریم که از همه کشور در آن حضور دارند و نماد عقل جمعی جامعه است و به همین دلیل امام فرمود که مجلس در راس امور است.

لاریجانی افزود: لذا ما براساس مبنای قانون اساسی کارخود را انجام می‌دهیم و البته نگاه، نگاه همگرا با قوای دیگر خواهد بود اما براساس نظامات و جایگاه قانونی.

وی تاکید کرد: ما نباید به این مسائل حاشیه‌ای بپردازیم و هم قوه مجریه و هم قوه قضائیه نیز. رئیس مجلس متذکر شد: این مسائل فرعی است. فرض را باید بر این گذاشت که همه قوا توجه به جایگاه خود دارند و می‌دانند که مجرای قانونی حل مسائل چیست. دوستان نیز در بررسی وزرا هم نباید به این مسائل حاشیه‌ای توجه کنند.

لاریجانی تصریح کرد: نمایندگان باید به این موضوع ماهوی توجه کنند که وزرا باید افرادی صالح، دست پاک و افراد مبرز و با تجربه باشند که ان‌شاءالله بتوانند خدمات قوی برای کشور انجام دهند.

کد خبر 88502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز