شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: تازه‌ترین آمارها حاکی از واردات بیش از 288 هزار تن برنج در 4 ماهه نخست امسال فقط از گمرک هرمزگان است که باید واردات از طریق بازارچه‌های مرزی، مرزنشینان و... را نیز به این میزان افزود

این میزان واردات در حالی صورت‌ می‌گیرد که از چندی پیش تولید‌کنندگان برنج و نمایندگان استان‌های شمالی کشور با انتقاد نسبت به واردات بی‌رویه برنج خواستار اقدام عاجل دولت برای جلوگیری از واردات این محصول و ممنوعیت تبلیغ برنج خارجی در رسانه ملی شدند اما به‌نظر می‌رسد در روزهای اخیر نیز توجهی به این درخواست‌ها نشده است.

ناظر گمرکات هرمزگان با اشاره به ترخیص بیش از 288 هزار تن برنج در 4 ماهه نخست امسال از کشورهای هند، پاکستان، تایلند و آرژانتین از طریق گمرکات استان هرمزگان به مهر، گفت: 50 درصد حجم فعالیت‌های گمرکی در گمرکات این استان انجام می‌شود و گمرک شهید رجایی به‌عنوان سکوی تخلیه، بارگیری، توزیع کالا در اقتصاد استان و کشور تاثیر‌گذار است.

ناصر کاویانی تصریح کرد: در این مدت 4 میلیون و 141 هزار تن کالا به ارزش 5 میلیارد و 864 میلیون دلار از گمرکات استان ترخیص شده است.

با وجود این معاون سازمان توسعه تجارت ایران تشکیل اتحادیه صادرکنندگان چای و برنج را یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات کنونی تولید این محصولات قلمداد کرد  و در زمینه تبلیغات برنج خارجی، به ایسنا  گفت: طعم و کیفیت برنج ایرانی از ویژگی‌هایی است که حتی تبلیغات هم نمی‌تواند منکر آن شود و بحث عرضه و تقاضا به‌عنوان شاخص اصلی در انتخاب مصرف‌کننده برای برنج است.

کد خبر 87875

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز