همشهری‌آنلاین: نبود امنیت شغلی، بیمه، آزادی روزنامه‌نگاران در بند، فک پلمب دفتر انجمن صنفی روزنامه نگاران از جمله مطالبات خبرنگاران از علی لاریجانی در نشست رئیس مجلس با خبرنگاران بود

به گزارش ایلنا  ظهر دوشنبه،19 مرداد،دکتر علی لاریجانی به همراه جواد آرین‌منش در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد. در این مراسم که به مناسبت روز خبرنگار ترتیب داده شده بود، علی افراشته رئیس سازمان اداری مجلس، رسولی‌زاده مدیرکل روابط عمومی و حسین انتظامی مشاور رسانه‌ای لاریجانی نیز حضور داشتند اما غلامعلی حدادعادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس به‌رغم انتظار خبرنگاران، در این جلسه حضور نداشت.

در ابتدای این مراسم احمدی و افراشته، رئیس اداره اخبار و رئیس سازمان اداری مجلس با تقدیر از پوشش خبری اخبار خانه ملت از سوی خبرنگاران پارلمانی، فراهم‌آوری زمینه‌های بهتر برای ادامه فعالیت‌های آنها را نویددادند.

خبرنگاران پارلمانی پیش از سخنرانی رئیس مجلس به طرح مطالبات‌شان پرداختند .یکی از خبرنگاران با اشاره به عدم امنیت شغلی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، خواستار توجه ویژه به موضوع بیمه خبرنگاران شد.

خبرنگار دیگری با تقدیر از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و کمیته ویژه بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان در مجلس، از نگرانی اصحاب رسانه و فعالان سیاسی از سلامت حجاریان و تاج‌زاده سخن گفت و خواستار توجه ویژه مجلس به وضعیت این دو نفر شد.

یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه نیز با اشاره به پلمپ دفتر انجمن صنفی روزنامه‌نگاران، خواستار ورود لاریجانی به این مسئله و فک پلمپ دفتر انجمن صنفی شد.[انجمن صنفی‌روزنامه‌نگاران نسبت به پلمب ساختمان خود اعتراض کرد]

در این مراسم از خانواده‌های شهدای رسانه و برخی خبرنگاران پارلمانی تقدیر شد و در پایان خبرنگاران با رئیس مجلس عکس یادگاری انداختند.

کد خبر 87508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز