انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران با صدور بیانیه‌ای نسبت به آنچه اقدام غیرقانونی در پلمب دفتر این انجمن خواند، اعتراض کرد.

در این بیانیه آمده است: ساعت 21 و 15 دقیقه روز چهارشنبه، ‌14 مرداد و در آستانه برگزاری مجمع عمومی عادی و فوق‌العاده سالانه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و روز خبرنگار، در اقدامی بی‌سابقه، ‌ماموران دادستانی با مراجعه به محل دبیرخانه انجمن، بدون ارائه هیچگونه دلیل و توضیحی و صرفا با نشان دادن حکم صادره از سوی دادستانی تهران اقدام به پلمب ساختمان اداری انجمن کردند.

در ادامه این بیانیه ‌آمده است: این در حالی است که فعالیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران، در چارچوب مفاد قانون کار و اساسنامه مورد عمل، قانونی بوده و هیچگونه خدشه‌ای بر جایگاه قانونی این نهاد فراگیر صنفی از منظر حقوقی وارد نیست و تا‌کنون نیز هیچ‌یک از مراجع ذیصلاح درخصوص منع فعالیت انجمن اظهار نظری نکرده‌اند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران ضمن تقبیح این اقدام غیرمعمول و غیرقانونی، از تمامی مراجع دارای صلاحیت انتظار دارد تا به سرعت نسبت به فک پلمب، از ساختمان انجمن اقدام کرده و امکان خدمت رسانی دوباره این تشکل غیردولتی را به حدود 4 هزار روزنامه‌نگار عضو خود، فراهم کنند.

کد خبر 87405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز