دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۲
۰ نفر

گروه حوادث: «جن‌ها زندگی‌ات را تسخیرکرده‌اند، می‌توانم با دورکردن جن‌ها، آرامش را به خانه‌ات برگردانم.»

این ادعای زن شیادی بود که بعد از ورود به زندگی زوج جوانی، در چند مرحله همه اموال آنها را تصاحب کرد.

یک ماه قبل، زوج جوانی نزد کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران رفتند و از زن شیادی که به بهانه جن‌گیری دست به کلاهبرداری از آنها زده بود، شکایت کردند.

زن جوان در تشریح ماجرا به ماموران گفت: مدتی قبل یکی از همکارانم وقتی متوجه بیماری همسرم شد و فهمید که پزشکان از تشخیص این بیماری عاجزند، زنی به نام اکرم را به من معرفی کرد و گفت که او می‌تواند به من و همسرم کمک کند.

وقتی نزد اکرم رفتم او با ادعای اینکه اجنه علت اصلی درد پای همسرم هستند، ابتدا پمادی به او داد و ادعا کرد اگر آن پماد را به پایش نزند فلج خواهد شد. او سپس در ازای پماد، 150 هزار تومان از ما گرفت و همسرم مدتی پس از استفاده از پماد بهبود یافت و از آن زمان بود که اعتماد ما به این زن جلب شد.

وقتی اکرم از بهبودی همسرم باخبر شد به خانه ما آمد و گفت که علاوه بر درد پای همسرم، عامل بعضی از مشکلات خانواده ما نیز اجنه هستند و تنها اوست که می‌تواند به این مشکلات پایان دهند ما که حرف‌های اکرم را باور کرده بودیم، از او خواستیم هر طوری شده کمک‌مان کند و این زن نیز دعایی روی کاغذ نوشت و وردی روی یک ظرف آب خواند.

سپس از من خواست تا آب را روی پای همسرم بریزم و گفت که با این شگرد جن‌ها از او دور می‌شوند. بعد از این کار نیز 300 هزار تومان بابت ورد و دعا گرفت و خانه‌مان را ترک کرد.
شاکی ادامه داد: چند روز بعد، اکرم بار دیگر به خانه ما آمد و این بار مدعی شد که پدر من نیز جن زده شده و درصورتی‌که اجنه از او دور نشوند به‌زودی خواهد مرد. او چند صد هزار تومان دیگر از ما گرفت تا با نوشتن ورد، اجنه را از پدرم نیز دور کند.

این زن در چند مرحله دیگر به بهانه اینکه دیگر اعضای خانواده‌ام نیز جن زده‌ شده‌اند، کلاهبرداری‌هایش را ادامه داد و در این مدت بابت وردهایی که نوشته بود بیش از 5/4 میلیون تومان از ما دریافت کرد.

به گفته شاکی، کلاهبرداری‌های زن جن گیر به همین جا ختم نشد و او با این ادعا که جن‌ها در لوازم خانه مالباخته نیز نفوذ کرده‌‌اند، گفت که باید تمامی اثاثیه خانه نابود شوند. او سپس به بهانه معدوم کردن این اثاثیه، تمامی آنها را از خانه خارج و به محل نامعلومی منتقل کرد.

بعد از شکایت زن جوان، تحقیقات پلیس برای دستگیری جن‌گیر قلابی آغاز شد و ماموران بعد از شناسایی محل زندگی این زن، او را دستگیر کردند.  با کشف مقداری از اثاثیه مالباخته در خانه متهم به ارزش حدود 2 میلیون تومان، وی به اداره آگاهی منتقل شد و تحت بازجویی‌ قرار گرفت.

این زن با اعتراف به فریب مالباخته و اعضای خانواده‌اش گفت: چند سال پیش به‌دلیل اینکه همسرم معتاد بود از او جدا شدم و چون پولی برای خرجی خانه و فرزندانم نداشتم تصمیم گرفتم با معرفی خودم به‌عنوان جن‌گیر از مردم کلاهبرداری کنم.

من ادعا می‌کردم با استفاده از ورد و طلسم می‌توانم هر گونه مشکلی را حل کنم تا اینکه با شاکی آشنا شدم. وقتی او از بیماری همسرش گفت، به خانه آنها رفتم و با دادن پمادی که نمی‌دانم چه بود، مدعی شدم که این پماد می‌تواند بیماری مرد جوان را درمان کند.

چند روز بعد از دریافت 150 هزار تومان از این زن متوجه شدم که خیلی اتفاقی بیماری همسر او خوب شده و آنها حسابی به حرف‌های دروغین من اعتماد پیدا کرده‌اند. از همان زمان بود که تصمیم گرفتم کلاهبرداری‌هایم را ادامه دهم تا اینکه سرانجام خانواده شاکی متوجه ماجرا شدند و از من شکایت کردند.

سرهنگ کارآگاه محمود جال یگانه، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات برای شناسایی دیگر شاکیان احتمالی این پرونده در حال انجام است و شهروندان می‌توانند درصورت داشتن شکایت به این پایگاه واقع در خیابان شهید بهشتی، میدان نیلوفر مراجعه کنند.

وی در هشداری تصریح کرد: افرادی که با معرفی خود به‌عنوان رمال و جن‌گیر مدعی می‌شوند هر مشکلی را حل می‌کنند، هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

آنها معمولا با استفاده از سادگی افراد و پی بردن به اطلاعات خصوصی و خانوادگی آنها، چیزهایی به‌عنوان پیشگویی می‌گویند و از این طریق اعتماد طعمه‌هایشان را جلب و نقشه کلاهبرداری‌هایشان را عملی می‌کنند.

وی از شهروندان خواست مراقب این افراد سودجو باشند و درصورت اطلاع از فعالیت آنها، ماجرا را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 87505

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز