شنبه ۲۰ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۴۶
۰ نفر

گروه حوادث: سارق حرفه‌ای بعد از شناسایی افرادی که پول زیادی از بانک دریافت کرده بودند، خود را مامور جرایم بانکی معرفی کرده و به بهانه بررسی‌ پول‌های آنها، نقشه سرقت‌هایش را عملی می‌کرد

هفته گذشته مردی سراسیمه نزد کارآگاهان پلیس آگاهی سمنان رفت و از سرقت‌‌ پول‌هایش توسط یک مامور قلابی خبر داد. این مرد به ماموران گفت: ساعتی قبل بعد از دریافت 2 میلیون تومان پول نقد از بانکی در مرکز شهر، قصد رفتن  به خانه را داشتم که بعد از خروج از بانک مردی که یک بی‌سیم در دست داشت سد راهم شد.

این مرد مدعی بود مامور رسیدگی به جرایم بانکی است و می‌‌خواهد ببیند که پول‌های من مهر دارد یا نه. من که حرف‌های او را باور نمی‌کردم، از دادن پول‌هایم به وی خودداری کردم اما او به زور پول‌هایم را گرفت و به سرعت سوار ماشینش شد و پا به فرار گذاشت.

بعد از اظهارات این مرد، گروهی از ماموران برای شناسایی و دستگیری مامور قلابی وارد عمل شدند و بعد از حضور در محل سرقت به تحقیق از مردمی پرداختند که شاهد این ماجرا بودند.

در این تحقیقات ماموران موفق شدند به سرنخ‌هایی از خودروی مرد سارق دست پیدا کنند و به این ترتیب عملیات برای دستگیری مجرم فراری آغاز شد. ساعتی بعد، یکی از تیم‌های گشت پلیس موفق شد خودروی مرد سارق را در یکی از خیابان‌های شهر شناسایی کند اما متهم و همدستانش به محض مشاهده ماموران پا به فرار گذاشتند.

فرار متهمان اما چند دقیقه بیشتر طول نکشید و ماموران موفق شدند با سد کردن راه آنها، سارقان را متوقف و دستگیر کنند.

سرهنگ آقاخانی، رئیس پلیس آگاهی استان سمنان با بیان این خبر گفت: بعد از انتقال متهمان به اداره آگاهی، یکی از آنها به سرقت از مالباخته اعتراف کرد و مدعی شد که او و همدستانش با معرفی خود به‌عنوان مامور جرایم بانکی، به سراغ مشتریان مسن و سالخورده بانک‌ها می‌رفتند و با گفتن این جمله که قصد دارند پول‌های آنها را کنترل کنند دست به سرقت از این افراد می‌زدند.

وی با بیان اینکه در بازرسی از خودروی سارقان، بی‌سیم، سلاح سرد، گوشی تلفن همراه مسروقه و مدارک جعلی کشف و ضبط شده است، افزود: بعد از اعتراف اعضای این باند به ده‌ها فقره سرقت با این روش، آنها با قرار قانونی راهی زندان شدند.

کد خبر 85278

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز