یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

مرد تبهکار با معرفی خود به‌عنوان پزشک متخصص و دانشجوی فوق تخصصی کودکان به‌سراغ دختران دم‌بخت می‌رفت

و با وعده ازدواج، کلاهبرداری‌های میلیونی از آنها را رقم می‌زد. تا‌کنون 13 دختر جوان این مرد را شناسایی کرده‌اند.

راز کلاهبرداری‌های سریالی این دکتر قلابی زمانی فاش شد که کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی، در پیگیری یک ماجرای سرقت، در جریان فعالیت مردی قرار گرفتند که با معرفی خود به‌عنوان دانشجوی دوره فوق‌تخصصی کودکان از دختران دم‌بخت کلاهبرداری می‌کرد.

بررسی‌ها نشان می‌داد این مرد تبهکار برای فریب طعمه‌های خود با نشان دادن مدارک شناسایی جعلی از جمله کارت پزشکی تقلبی و شناسنامه جعلی بدون ثبت مهر ازدواج، اعتماد طعمه‌های خود و خانواده آنها را جلب می‌کند و در ادامه نقشه خود به بهانه‌های مختلف از خانواده دختران جوان پول‌های میلیونی قرض گرفته، اما ناگهان ناپدید شده است.

این نقشه کثیف پزشک قلابی، علاوه بر آنکه ضررهای مالی شدیدی به دختران جوان و خانواده‌های آنها وارد می‌کرد، باعث می‌شد طعمه‌های وی با آسیب‌های روحی و روانی شدیدی مواجه شوند.

تلاش برای فرار ناکام

با این اطلاعات، دستگیری این دکتر قلابی که خود را با نام جعلی «علیرضا سعادتی اصل» معرفی می‌کرد در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران دوازدهم مرداد ماه این مرد را در خیابان جمهوری شناسایی کردند اما زمانی که قصد دستگیری وی را داشتند این مرد تلاش کرد با زیر گرفتن ماموران فرار کند ولی در عملیات پلیسی دستگیر شده و به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

اعترافات یک دکتر قلابی

در بررسی‌های اولیه، کارآگاهان متوجه شدند که علیرضا یا همان« کیا» متأهل است و این درحالی بود که در جریان این بررسی‌ها 2 نفر دیگر از طعمه‌های او نیز شناسایی شدند.

در جریان بازجویی‌ها، این دکتر قلابی درباره شگرد به دام انداختن طعمه‌های خود به ماموران گفت: برای اجرای نقشه کلاهبرداری از دختران جوان، ابتدا سوار بر خودروی پژو 206 خود، سوژه‌های مورد نظرم را تعقیب می‌کردم و پس از شناسایی محل سکونت و یا محل کار آنها، در مسیر به سراغشان رفته و با معرفی خود به‌عنوان پزشک متخصص، با طرح این موضوع که قصد ایجاد مزاحمت نداشته و صرفا به‌دنبال ازدواج با آنها می‌باشم، به خواستگاری رسمی آنها می‌رفتم. 

وی در ادامه اینکه چگونه اعتماد خانواده‌ها را جلب می‌کرده است، گفت: با ارائه مدارک شناسایی جعلی از قبیل شناسنامه‌ای که در آن محل‌ ثبت تاریخ ازدواجش خالی بود و کارت شناسایی پزشکی، اعتماد آنها را جلب می‌کردم و پس از مدتی رفت‌وآمد با خانواده طعمه‌هایم، با بیان اینکه برای هزینه شهریه پایان‌نامه پزشکی خود نیاز به مقداری پول دارم و یا بهانه‌های مشابه، اقدام به گرفتن پول و درصورت امکان اغفال طعمه‌هایم کرده و نهایتا با رها نمودن آنها، فرار می‌کردم و به‌دنبال فرد دیگری می‌رفتم.

با انتشار اخبار مربوط به دستگیری این متهم، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت، 11 دختر جوان دیگر را که قربانی نقشه‌های این مرد تبهکار شده بودند شناسایی کردند.

دکتر قلابی چگونه طعمه‌ها را فریب می‌داد؟

یکی از طعمه‌های پزشک قلابی در جریان بازجویی‌ها به کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی گفت: پس از آنکه علیرضا خود را به‌عنوان پزشک معرفی نمود و اعتماد مرا به‌خود جلب کرد با درخواست من، به‌صورت رسمی برای انجام خواستگاری‌ام به شهرستان ما آمد.

او در مراسم خواستگاری با چرب زبانی ما را فریب داد و حتی زمانی که اعضای خانواده‌ام از وی خواستند برای تحقیق، آدرس محل کار و شماره تماسی بدهد، وی نه تنها آدرس و مدارک پزشکی خود را نشان داد بلکه حتی شماره 3 خط تلفن را به خانواده‌ام داد که با توجه به ظاهر‌سازی‌ او، به وی جواب مثبت دادیم، اما در حالی که نامزد رسمی بودیم، او 5/1 میلیون تومان پول نقد از من گرفت و درحالی‌که با آبرو و حیثیت من بازی کرده بود ناگهان ناپدید شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام اینکه تحقیقات درباره این مرد تبهکار ادامه دارد، گفت: شیوه‌ای که این فرد به‌منظور جلب اعتماد افراد مورد استفاده قرار می‌داده عمدتا یکسان بوده و در پرونده‌هایی که تا‌کنون بررسی شده است او در موارد مختلف بین 5/1 تا 23 میلیون تومان پول و طلا از طعمه‌های خود سرقت کرده است.

سرهنگ محمدیان در ادامه افزود: با توجه به گستردگی کلاهبرداری‌های این متهم و احتمال وجود شاکیان دیگر، قاضی منافی‌آذر، بازپرس شعبه 12 دادسرای ناحیه 5 تهران، دستور انتشار تصویر بدون پوشش متهم را صادر کرده است تا درصورتی‌که شاکیان دیگری این مرد را شناسایی کردند، برای شکایت مراجعه کنند.

شاکیان بیایند

شاکیان می‌توانند برای شکایت از پزشک قلابی به شعبه دوازدهم دادسرای ناحیه 5 تهران بزرگ،واقع در فلکه دوم صادقیه، یا پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، درخیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 66085646 تماس بگیرند و مطمئن باشند که اطلاعات مربوط به پرونده آنها کاملا محرمانه خواهد ماند.

کد خبر 89750

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز