دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۳
۰ نفر

گروه ورزشی: آرسن ونگر همیشه اعتقاد زیادی به بازیکنان آفریقایی‌الاصل داشته، ولی به نظر می‌رسد که این بار آنها بیشتر در فهرست فروش تیم هستند تا جزو گزینه‌های خرید.

پس از امانوئل آدبایور و کولوتوره، امانوئل ابوئه هم به احتمال زیاد در روزهای آینده فروخته می‌شود و این رویه تنها به دلیل در پیش‌بودن جام ملت‌های آفریقا و غیبت نسبتا طولانی این بازیکنان نیست.

ونگر استاد این است که بازیکنان را در هر زمانی که مناسب می‌داند بفروشد، حتی اگر بازیکنان احساس می‌کنند که تنها آنها هستند که در این جابه‌جایی‌ها به خواسته‌شان می‌رسند. در فروش آدبایور، توره و احتمالا ابوئه که در پیروزی 2 بر یک مقابل آتلتیکومادرید یک نیمه بازی کرد، خط‌مشی بی‌رحمانه‌ای قابل پیگیری است. نقطه مشترک آنها این است که هر سه در تنش‌هایی که اخیرا در اردوی تیم به وجود آمده، نقش داشتند.

درگیری بین آدبایور و بنتنر در جریان یکی از بازی‌ها از یادها نرفته. اختلاف کولو توره و گالاس هم که علنی شد، زمستان سال گذشته تیم را وارد بحران کرد که نتیجه آن خلع مدافع فرانسوی از عنوان کاپیتانی و تقاضای مدافع ساحل‌عاجی برای انتقال بود. مشکل ابوئه بیشتر با تماشاگران بود که اعتمادشان به او را از دست داده بودند و حضورش در زمین را به ندرت تحمل می‌کردند.

آدبایور، توره و ابوئه به همراه آلکساندر سونگ جوان، در رختکن تیم باند آفریقایی‌ها را تشکیل داده بودند. طبیعی است که بازیکنانی با پس‌زمینه فرهنگی مشابه، زمان بیشتری را با یکدیگر بگذرانند ولی انحصاری بودن این گروه تعبیری بیش از یک رفاقت ساده داشت. اما سانگ که در فصل گذشته بیشترین پیشرفت را در میان بازیکنان آرسنال داشت، تنها بازمانده این گروه است.

ترافیک مهاجم

ونگر مثل همیشه دوست ندارد در مورد پولی که از فروش این بازیکنان به دست آورده صحبت کند ولی تاکید کرد که از آن برای خرید مهاجم استفاده نخواهد کرد چراکه معتقد است تجمع بازیکنان تهاجمی در آرسنال بسیار زیاد است. او پس از پیروزی مقابل آتلتیکو مادرید در جام امارات که با دو گل آرشاوین به دست آمد، گفت: «بازی امروز نشان داد که بازیکنان تهاجمی و مهاجمان زیادی داریم. فراموش نکنید که امروز تئو والکات را هم نداشتیم. کافی است گزینه‌های تهاجمی ما را در نظر بگیرید. ما آرشاوین، والکات، ادواردو، فان‌پرسی، بنتنر و کارلوس ولا را داریم.» او اضافه کرد: «بازی کردن با آرشاوین، فابرگاس و والکات و یافتن تعادل تیمی بسیار دشوار است.

هدف ما در حال حاضر این است که با این بازیکنان تهاجمی به تعادل خوبی برسیم و به همین دلیل ممکن است به یکی از مهاجمان اجازه جدایی بدهیم.» ستاره این بازی بی‌تردید آرشاوین بود که دو موقعیت دشوار در پایان بازی را به گل تبدیل کرد تا ونگر در تمجید از او بگوید: «او چیزی دارد که شما نمی‌توانید به یک بازیکن اضافه کنید، او احساس می‌کند که چه زمانی خطر وجود دارد.»

دیگر چهره درخشان آرسنال، جک ویلشایر بود که با هر ضربه‌اش به توپ، تماشاگران آرسنال را به وجد می‌آورد. ونگر درباره هافبک جوانش گفت که او در این فصل می‌تواند در برخی از بازی‌ها در ترکیب اصلی باشد: «او 17 ساله است ولی به اندازه کافی باتجربه شده تا بتواند مبارزه کند. او حالا قدرت بیشتری دارد.»

ونگر خریدهای جدید برای تیمش را کتمان نکرد ولی به عنوان مربی‌ای که استاد خرید در آخرین لحظات است این بار ترجیح می‌دهد که چهره‌های جدید را هرچه زودتر به تیمش اضافه کند. دلیل این تصمیم، تقویم دشواری است که آرسنال در شروع لیگ برتر با آن روبه‌رو می‌شود: «می‌خواهیم خودمان را خیلی خوب آماده کنیم چون شروع بسیار سختی داریم.

ما در هفته‌های اول باید در خانه اورتون، منچسترسیتی و منچستریونایتد بازی کنیم. می‌دانیم که بازی‌های سختی است ولی کاملا با انگیزه‌ایم و تمرکز خوبی داریم.» معمای بزرگ آرسنال در روزهای اخیر، موضوع بازگشت ویرا به این تیم است. این دو نفر یکدیگر را آنقدر خوب می‌شناسند که تنها یک تماس تلفنی برای انجام این انتقال کافی است ولی قبل از آن باید چند نکته مشخص شود.

ونگر می‌خواهد مطمئن شود که زانوی ویرا توان تحمل فشار لیگ برتر را دارد. ویرا هم در فاصله یک سال مانده به جام‌جهانی به عنوان کاپیتان تیم ملی فرانسه می‌خواهد مطمئن شود که فرصت کافی برای بازی پیدا می‌کند. ونگر فقط توضیح داد که حضور ویرا تاثیر روانی فوق‌العاده‌ای در تیم خواهد داشت و این انتقال برای طرفین معادله‌ای برد – برد است. آیا این می‌تواند نشانه‌ای کافی برای بازگشت کاپیتان سابق آرسنال باشد؟

کد خبر 86904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز