جمعه ۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

امام جمعه قم با بیان اینکه جوانان، بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنند، اعلام کرد: ما نباید به جوانان انگ ضد‌انقلاب بچسبانیم.

آیت‌الله ابراهیم امینی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در شبستان حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با بیان اینکه جوانان، بی‌عدالتی را تحمل نمی‌کنند، گفت: جوان روح حساسی دارد و نمی‌تواند ظلم را ببیند و هیچ کلامی نگوید، بلکه فریاد زده و اعتراض خود را بیان می‌کند و نباید ما به این جوان، انگ ضد‌انقلاب بچسبانیم و در تلاش باشیم  تا این جوان را از انقلاب دور‌سازیم.

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز جوان –روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)- بیان داشت باید به جوانان اهمیت داده شود و به خواسته‌های آنان توجه شود زیرا جوانان دارای روحیه لطیفی هستند.

وی روحیه تغییرطلبی را از خصوصیات جوانان عنوان کرد و افزود: باید سخنان جوانان شنیده شود و اگر صحیح بود پذیرفته شود و اگر صحیح نبود و جوان به خطا رفته بود باید با لحن ملایم و در کمال احترام به  او  آگاهی داده و به مسیر صحیح هدایت کنیم.

وی به رفتار پیامبر در صدر اسلام اشاره کرد و گفت: رفتار پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) با جوانان، تنها با شمشیر نبود، بلکه با رأفت اسلامی با جوانان برخورد و به آنها اسلام را در عمل معرفی می‌کردند.  امینی در ادامه به جوانان توصیه کرد که قدر انقلاب را بدانند زیرا این انقلاب و نظام به راحتی به دست نیامده و برای آن صدها هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 86706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز