گروه اجتماعی: مدیرکل روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت:‌ سازمان حج و زیارت به سازمان دانش‌آموزی و دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرده است که از این به بعد هیچ کاروان حجی برای دختران تعریف نکنند

عبدالله نصیری عنوان کرد: براساس قوانین کشور عربستان از این به بعد زنان مجرد زیر 45 سال حق ندارند به حج بروند و جمهوری اسلامی ایران نیز چاره‌ای ندارد جز اینکه به قوانین این کشور احترام بگذارد.

در عین حال مدیر عمره و عتبات سازمان دانش‌آموزی کشور نیز اعلام کرد که براساس مقررات و دستورات عربستان که جدیدا اعلام شده است، اعزام زنان و دختران مجرد زیر 45 سال به حج عمره ممنوع است.

حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: براساس این موضوع که سازمان حج و زیارت کشور طی 2 نامه ابلاغ کرده است، قانون ممنوعیت اعزام زنان مجرد زیر 45سال شامل کاروان‌های عمره دانش‌آموزی نیز می‌شود و از این‌رو دختران، امسال عمره دانش‌آموزی ندارند.


وی با بیان اینکه موضوع ممنوعیت اعزام دختران دانش‌آموز به حج عمره پیش از آغاز تابستان ابلاغ شده است، بیان کرد: براساس این ابلاغیه، به ما اعلام شده است که برای سال آینده ثبت‌نامی از دختران دانش‌آموز متقاضی اعزام به حج عمره نداشته باشیم. وی گفت: سهمیه اعزام به حج عمره دختران دانش‌آموز به پسران واگذار می‌شود.

عمره ماه رمضان 21 روزه شد

همچنین نصیری از مهلت یک‌هفته‌ای به دارندگان فیش عمره بانک ملت خبر داد و گفت: طول مدت اعزام‌های عمره مفرده که در اوایل ماه مبارک رمضان انجام می‌شود 21 روزه خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت افزود: با توجه به شیوع آنفلوانزای خوکی در عربستان، محدودیت‌هایی برای اعزام زائران ایجاد شده است؛ به همین دلیل تعدادی از ظرفیت عمره سال‌جاری خالی مانده است.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین از تمامی دارندگان فیش‌های عمره بانک ملت از اولویت یک تا 200 خواستیم که برای تکمیل ظرفیت در کاروان‌ها ثبت‌نام کنند. براساس آمار سازمان حج، یک میلیون و 200 هزار نفر دارنده فیش بانک ملت در قرعه کشی اعزام شرکت کرده و در اولویت یک تا 200 قرار دارند.

نصیری با اشاره به اینکه اعزام زائران عمره مفرده تا 27 مرداد به طول می‌انجامد‌، گفت: با توجه به اینکه صدور روادید برای زائران زمان بر است به همین دلیل دارندگان فیش بانک ملت هرچه سریع‌تر برای ثبت نام به کاروان‌ها مراجعه کنند.

این مسئول تصریح کرد: زائرانی که یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان به عمره اعزام ‌شوند طول مدت سفر آنان 16 روزه و زائرانی که اوایل ماه رمضان اعزام شوند سفرشان 21 روزه خواهد بود.

کد خبر 86485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز