همشهری آنلاین: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از توافق اعضای این کمیسیون با مسئولان وزارت بهداشت برای توقف عمره رمضان خبر داد.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به همه گیری ویروس آنفلوانزای نوع A (آنفولانزای خوکی) و روند رو به افزایش ابتلا به این بیماری، می‌بایست با تدبیر را هکارهایی نسبت به پیشگیری از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، مسئولان وزارت بهداشت و سایر دستگاههای مرتبط با نظام سلامت کشور به منظور بررسی آخرین اقدامات در زمینه پیشگیری از آنفلوانزای نوع A روز گذشته در مجلس برگزار شد.

شهریاری با اشاره به حضور رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت و تنی چند از اعضای کمیته کشوری آنفلوانزا در جلسه روز گذشته با اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: این توافق باعث خواهد شد که سازمان حج و زیارت در عدم اعزام زائران به عمره رمضان جدی تر باشد. چون اگر به این توصیه وزارت بهداشت گوش ندهد باید پاسخگوی عواقب آن باشد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: این توافق می‌بایست از طریق وزارت بهداشت به دولت اعلام شود و دولت نیز آن را به سازمان حج و زیارت ابلاغ کند.

پیش از این وزیر بهداشت از احتمال لغو اعزام عمره گذران در ماه مبارک رمضان خبر داده بود.

کد خبر 86930

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز