گروه سلامت: معاون سلامت وزیر بهداشت، آخرین شمار مبتلایان به آنفلوانزای نوع A موسوم به آنفلوانزای خوکی را با 8 نفر افزایش 69 نفر اعلام کرد و افزود:

از این تعداد موارد جدید یک نفر از سوریه، یک نفر از عراق و یک نفر از مکه و 5 نفر از تایلند بوده است.

دکتر امامی رضوی به ارسال نامه‌ای از سوی وزیر بهداشت به رئیس سازمان حج و زیارت و دکتر سعیدلو رئیس ستاد کشوری آنفلوانزا مبنی بر توقف حج عمره رمضانیه اشاره کرد و افزود: برای تصویب این تصمیم، تشکیل جلسه ستاد کشوری الزامی است اما به‌نظر می‌رسد این موضوع به زودی در هیأت دولت مطرح شده تا در مورد آن تصمیم‌گیری شود.

وی، درباره بازگشایی مدارس و اخذ تصمیماتی در این باره، گفت: هم‌اکنون ستاد کشوری بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام داده است و تمهیداتی با مشارکت نمایندگان آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است تا امکان آموزش‌های وسیع در منازل فراهم شود.

در همین راستا معاون غذا و داروی وزارت بهداشت از تولید و ذخیره‌سازی داروی ضد‌ویروس آنفلوانزای نوع A، به حد کافی در کشور خبر داد و گفت: مراحل افزایش استراتژیک این دارو در حال پیگیری است.

دکتر رسول دیناروند افزود: هم‌اکنون برای درمان این بیماری، یک میلیون ضد‌ویروس موجود است. وی ادامه داد: پیش‌بینی درمان 15‌درصدی میسر شده است به‌طوری که اگر 7‌میلیون نفر به این بیماری دچار شوند و به دارو نیازمند شوند امکان درمان را خواهند داشت.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به مصرف داروی آنفلوانزای فصلی در دنیا گفت: هم‌اکنون واکسن ضد‌آنفلوانزای فصلی در کشور 5/1‌میلیون دوز ذخیره شده است.

کد خبر 86783

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز