گروه اجتماعی: با لغو سفرهای عمره در ماه مبارک رمضان، آخرین گروه زائران عمره 18 مرداد اعزام می‌شوند

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به شیوع آنفلوانزای خوکی، امسال اعزام زائران به عمره با محدودیت‌هایی مواجه شد و زودتر از موعد مقرر به اتمام رسید و دراین خصوص به تمامی استان‌ها اعلام کرده‌ایم که از روز 19 مرداد اعزامی به عمره نداشته باشیم.

اواخر هفته گذشته براساس تصمیم کمیته کشوری پیشگیری از شیوع آنفلوانزای خوکی که در هیأت دولت تشکیل شد‌، اعزام زائران به عمره در ماه مبارک رمضان لغو شد.

عبدالله نصیری در ادامه تاکید کرد: طولانی شدن مدت سفر و همچنین افزایش تعداد مسافران از جمله دلایل متوقف شدن سفر عمره ماه رمضان است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که قرار بود در ماه مبارک رمضان به عمره بروند می‌توانند با عمره بعد اعزام شوند، گفت: به احتمال زیاد عمره بعد از اسفند آغاز شود و در این دوره زائرانی که سفر آنها لغو شده می‌توانند اعزام شوند.

به گفته این مسئول در سازمان حج، چنانچه مشکل آنفلوانزای خوکی برطرف شود زائران بدون هیچ محدودیتی اعزام خواهند شد اما درصورت ادامه داشتن مشکل باز هم محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد.

خاکسار قهرودی، رئیس سازمان حج و زیارت نیز درباره اعزام زائران در ماه رمضان به عتبات عالیات گفت: برای اصلاح امور و ارتقای خدمت رسانی در کشور عراق؛ در حوزه‌های اسکان، حمل‌ونقل و تغذیه و تقویت امنیت زائران در این کشور برنامه‌ریزی می‌شود. بنا بر این کاهش قابل توجه اعزام زائران به عتبات عالیات، به این منظور صورت خواهد گرفت.

کد خبر 87332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز