سه‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

مهدی ربوشه: علی کریمی در جریانی که مدیر برنامه‌هایش از آن به عنوان «پروژه حذف کریمی» یاد می‌کند بالاخره از پرسپولیس جدا شد.

شاید هیچکس تصورش را نمی‌کرد که سران باشگاه پرسپولیس نه از نام علی کریمی که به راحتی از کنار توانایی‌های فنی این بازیکن عبور کنند.

داستان حذف کریمی

شاید این داستانی بود برای طرد بازیکنی که در هفته‌های اخیر تقریبا از مواضع ابتدایی خود تا حدود زیادی عقب‌نشینی کرد. چند روز پیش این علی کریمی بود که در گفت‌وگویی غیررسمی خطاب به یکی از دوستان نزدیکش گفت:  «خدا را شکر که این فصل هم پرسپولیسی هستم. آنها ابتدا با پیشنهاد بسیار ناچیزی به سراغم آمدند به طوری که مطمئن شدم قصد طرد من را دارند اما با مخالفت من اوضاع کمی تغییر کرد. آنها هم تا حدودی از موضع اولیه خود برگشتند و حالا فکر نمی‌کنم مشکلی وجود داشته باشد چون به زودی قراردادم را با پرسپولیس ثبت می‌کنم.»

اما ماجرا مطابق میل علی کریمی پیش نرفت. سران باشگاه پرسپولیس به یک‌باره همان رویه‌ای را در پیش گرفتند که تا پیش از مذاکرات مستقیم با این بازیکن روی آن پافشاری می‌کردند. درست به همین دلیل بود که در فاصله کمتر از 3 روز علی کریمی بازگشت به پرسپولیس را آرزوی دوران پایان بازیگری‌اش خواند. چه اصل ماجرا از چرخش ناگهانی عباس انصاری‌فرد شروع شد. آنجا که رسانه‌ها هرگز متوجه نشدند تعریف و تمجید آقای مدیرعامل از بازیکن تکنیکی پرسپولیس را باور کنند یا اظهارات تند روز گذشته‌اش که علی کریمی را تلویحا به زیاده‌خواهی متهم کرده‌بود.

روند مذاکرات باشگاه پرسپولیس با علی کریمی را می‌توان به 3 بخش تقسیم کرد. در مرحله نخست مسئولان باشگاه پرسپولیس در حرکتی رو به جلو اساسا تصمیم جدی‌ای برای تماس با این بازیکن نداشتند. اما فشار رسانه‌ها و همچنین مصاحبه‌های متعدد کریمی مبنی بر علاقه‌مندی‌اش به حضور در پرسپولیس، عباس انصاری‌فرد را مجبور کرد تا برخلاف میل باطنی‌اش با این بازیکن وارد مذاکره شود. این در حالی بود که مشکلات فصل گذشته کریمی با مدیر عامل باشگاه، انصاری‌فرد را مجاب به طرد این بازیکن کرده بود.

مرحله دوم مذاکرات اما به تعارفات معمولی گذشت. آنجا که انصاری‌فرد علی کریمی را سرمایه پرسپولیس خواند و تاکید کرد که کریمی فرزند پرسپولیس است. او به هواداران اطمینان داد که بازیکن تکنیکی و متعصب پرسپولیس را یک سال دیگر هم سرخپوش خواهند دید. اما در مرحله سوم پروژه حذف علی کریمی از پرسپولیس با موفقیت به پایان رسید.

عباس انصاری‌فرد که اساسا این داستان را پروژه‌ای برای حذف کریمی نمی‌داند در توضیح علت به توافق نرسیدن پرسپولیس با علی کریمی به یکی از بندهای قرارداد ارسالی فاضلی اشاره کرده و گفته است: «در قرارداد ارسالی آنها علاوه بر 350 میلیون تومان برای کریمی 150 میلیون تومان دیگر هم درخواست کرده‌اند که با توجه به مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس، پذیرفتن این بند برای ما مقدور نبود.»

فاضلی: مدیـران پـرسپولیس حقـایـق را نمی‌گویند

به گفته‌ مدیر برنامه‌های علی کریمی حضور این بازیکن در پرسپولیس را باید تمام شده دانست. وی درباره‌ بندهایی که توسط روزنامه‌های ورزشی امروز تحت عنوان قرارداد پیشنهادی علی کریمی به پرسپولیس منتشر شده بود، گفت: «ما هیچ پیشنهاد مالی‌ای به باشگاه پرسپولیس نداده‌ایم. آنها فقط پیشنهاد شفاهی را مطرح کردند که پس از آن در پیشنهاد کتبی‌شان 30 درصد از آن مبلغ کم کردند و گفتند که این 30 درصد را از راه‌های دیگر که به اعتقاد ما راه‌های غیر قانونی بود، پرداخت می‌کنند. ما نیز این مسئله را نپذیرفتیم.» فاضلی افزود: «معتقدم این پروژه‌ حذف کریمی از پرسپولیس بود که از چهار هفته پیش آغاز شد. آنها می‌خواهند هواداران را راضی نگه دارند و بگویند که کریمی با اعلام شرایطی ویژه علاقه‌ای نداشت که در پرسپولیس بازی کند.»

وی تاکید کرد: «این کمال بی‌انصافی است که با شخصیت بازیکن بزرگی همچون علی کریمی بازی شود. بنابراین تا زمانی که چنین شرایط خاصی در باشگاه پرسپولیس حاکم است، او دیگر در این تیم بازی نمی‌کند.» فاضلی با گلایه از رفتار مدیران پرسپولیس گفت: «9 روز است که موفق نشده‌ام با انصاری‌فرد صحبت کنم و صحبت‌های من با رئیس دفتر انصاری‌فرد انجام می‌شود. این حرکت آنها در نوع خود بی‌سابقه است.»

وی افزود: «سال گذشته علی کریمی با ماهی شش میلیون تومان پذیرفت برای پرسپولیس بازی کند. سال قبل مدیران باشگاه می‌گفتند سال آینده جبران می‌کنیم. ما نیازی نداریم که آنها بخواهند جبران کنند اما تنها انتظاری که داشتیم این بود که حقایق را بگویند و با شخصیت علی کریمی بازی نکنند. چطور می‌شود بازیکنی که با ماهی 6 میلیون تومان به پرسپولیس می‌آید، بخواهد امسال رقم بالایی را پیشنهاد دهد. از مدیران باشگاه می‌خواهم حقایق را بگویند و بهانه نیاورند.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مشکلات مالی پرسپولیس باعث نشد که کریمی به فعالیتش در این تیم ادامه دهد، گفت: «این طور نبود که کریمی به خاطر پول در پرسپولیس بازی کند. او می‌گفت با توجه به شرایط ویژه‌ای که امسال پرسپولیس دارد، باید در کنار تیم بمانم. ضمن اینکه مگر می‌شود باشگاهی که مشکل مالی داشته باشد در روز قرارداد بازیکن برزیلی و در شرایطی که حتی یک جلسه هم با تیم تمرین نکرده است، 200 هزار دلار به او پرداخت کند.»

مدیر برنامه‌های کریمی ادامه‌ داد: «طرفداران پرسپولیس می‌توانند قضاوت کنند. او اولویتش پرسپولیس و ماندن در ایران بود و در شرایطی که از دو تیم خارجی پیشنهاد داشت به خاطر علاقه‌اش به ماندن در ایران و پرسپولیس به آنها پاسخ منفی داد. با این حال برای کریمی پیشنهادهایی وجود دارد و از امروز باب مذاکره را برای حضور کریمی در تیم‌های دیگر باز خواهیم کرد.»

انصاری‌فرد: قرارداد کریمی شبیه‌ ترکمانچای است

باید باور کرد که علی کریمی موثرترین بازیکن فصل گذشته‌ پرسپولیس در ترکیب فصل آینده‌ این تیم جایی ندارد. مدیرعامل پرسپولیس که یکشنبه با یکی از برنامه‌های ورزشی سیما گفت‌وگو می‌کرد، پیشنهاد مدیر برنامه‌های کریمی به پرسپولیس را به قرارداد ترکمانچای تشبیه کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم درخواست‌های مالی کریمی را برآورده کنیم.

او در پیشنهادی که توسط مدیر برنامه‌هایش برای ما ارسال کرده درخواست 350 میلیون تومان در قرارداد و همچنین 150 میلیون اضافه را داشته است اما با مشکلات مالی‌ای که ما داریم امکان پرداخت چنین پولی وجود ندارد.» به گفته‌ انصاری‌فرد در بند دیگری از پیشنهاد کریمی به پرسپولیس آمده است که او هر جای فصل که خواست، می‌تواند قراردادش را فسخ کند و باید تا پایان نیم فصل قرارداد او با پرسپولیس تسویه شده باشد.

در این وضعیت شنیده می‌شود علی کریمی در صورتی که نتواند با پرسپولیس به توافق برسد، فصل آینده در هیچ باشگاه ایرانی فعالیت نخواهد کرد و شاید این بازیکن دوباره راهی لیگ امارات شود.

تا 12 شب منتظر کریمی می‌مانیم

پس از اینکه مدیر برنامه‌های این بازیکن اعلام کرد حضور کریمی در پرسپولیس منتفی است روابط عمومی باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای دراین باره منتشر کرد.  در این بیانیه آمده است:  «از روز اول فصل نقل و انتقالات کریمی را می‌خواستیم. کریمی اولین بازیکنی بود که به او پیشنهاد تمدید قرارداد دادیم چرا که این موضوع مصوبه هیات‌مدیره و مورد تایید کمیته فنی باشگاه پرسپولیس بود.

همچنین مدیرعامل باشگاه نیز علاقه زیادی برای ماندن کریمی در پرسپولیس داشت و در اولین مصاحبه‌اش آرزو کرد او پیشنهاد خارجی نداشته باشد تا در پرسپولیس بماند اما به نظر می‌رسد متاسفانه مدیر برنامه‌های علی کریمی دوست ندارد این بازیکن به پرسپولیس بیاید و بلایی که بابت رحمتی سر ما آورد را تکرار کرد. 

با این حال گرچه زمان کمی داریم اما همچنان منتظر حضور علی کریمی تا ساعت 12 شب در باشگاه پرسپولیس خواهیم ماند تا در صورت توافق در هیات فوتبال با او قرارداد رسمی امضا کنیم.باشگاه پرسپولیس با مبلغ قرارداد علی کریمی مشکلی ندارد و فقط بندهای پیشنهادی او را قبول نمی‌کند و قطعا در هیچ باشگاهی این موارد، مورد قبول نیست.»

کد خبر 86420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز