گروه اجتماعی: بیست‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، جمعه شب با معرفی قاری و حافظ برتر در سالن اجلاس سران به کار خود پایان داد

در این مسابقات سیدمحمد جواد حسینی، قاری مشهدی به‌عنوان قاری برگزیده این دوره از مسابقات معرفی و مؤمن عین‌المبارک از اندونزی، علی عبدالسلام تایه از عراق، ناجی فارس از ساحل عاج و محمد اوکا از فیلیپین صاحب رتبه‌های دوم تا پنجم در رشته قرائت قرآن کریم  شدند.

در بخش حفظ کل قرآن کریم نیز، شجاع زویدات از کشورمان به رتبه نخست رسید و عبدالله‌احمد انیس از سوریه، محمدالکفری از لبنان، عبدالحمید نصرمحمدکشیدان از لیبی و شیخ‌تیجان دونگو از سنگال به‌ترتیب مقام‌های دوم تا پنجم را در رشته حفظ کل قرآن به دست آوردند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنان کوتاهی، شکل‌گیری تشکلی از نخبگان قرآنی، تکریم چهره‌های قرآنی و رونمایی از تلاوت تحقیق کریم منصوری را از ویژگی‌های این دوره از مسابقات اعلام کرد. حجت‌الاسلام مصلحی، شکل‌گیری تشکلی از نخبگان قرآنی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این دوره عنوان کرد.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه درباره دومین ویژگی این دوره از مسابقات گفت: تکریم چهره‌های قرآنی از دیگر مشخصات این دوره بود که شامل فعالان در عرصه مدیریت فرهنگی، کتابت قرآن و مروجان قرآنی در حوزه‌های تفسیر و قرائت قرآن کریم بود.

او ویژگی سوم این دوره از مسابقات را رونمایی از تلاوت تحقیق مجلسی کریم منصوری برای نخستین بار در جهان اسلام دانست و اعلام کرد: این تلاوت به‌مدت بیش از یکسال در امامزاده صالح(ع) تهران انجام شده است.

دستیار ارشد رئیس‌جمهوری، دیگر سخنران آیین پایانی بیست‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بود که در غیاب احمدی‌نژاد  بیان کرد: قرآن، بزرگ‌ترین هدیه خدا به بشریت است و به همین دلیل، ثقل اکبر نامیده می‌شود.

همزمان با آیین پایانی بیست‌وششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، 7‌چهره قرآنی مورد تقدیر قرار گرفتند.

«عبدالرسول عبایی» پیشکسوت قرآنی و داور بین‌المللی قرآن کریم، «فرج‌الله سلحشور»، فعال عرصه هنر قرآنی و کارگردان مجموعه تلویزیونی یوسف پیامبر(ع)، «امیر‌محمود کاشفی» پژوهشگر قرآنی، «نصرالله چمران‌» فعال در عرصه مدیریت فرهنگی، «کاظم صادق نجفی» فعال در عرصه هنر خوشنویسی قرآن، «کریم منصوری» قاری بین‌المللی و حجت‌الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» به‌دلیل سال‌ها فعالیت در عرصه ترویج و آموزش قرآن کریم ‌مورد تجلیل قرار گرفتند.

نفرات برتر بورسیه می‌شوند

در عین حال قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت علوم گفت: نفرات اول تا سوم مسابقات بین‌المللی حفظ قرآن، بورسیه دانشگاه‌های ایران می‌شوند.

حسن مسلمی نائینی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه حافظان بین‌المللی قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی می‌توانند بورسیه دانشگاه‌های کشور شوند، افزود: حافظان بین‌المللی قرآن می‌توانند با توجه به شرایط پذیرش دانشجوی بورسیه در دانشگاه‌های ایران، مدارک تحصیلی خود را به وزارت علوم ارسال کنند.

کد خبر 86204

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز