گروه حوادث: 2 سارق حرفه‌ای با نشان دادن گواهینامه رانندگی به توریست‌های خارجی، خود را مامور پلیس معرفی ‌می‌کردند و دست به سرقت اموال آنها می‌زدند

چند روز قبل، مسئول حراست یکی از بیمارستان‌های تهران با پلیس تماس گرفت و از انتقال یک توریست خارجی که هدف حمله سارقان قرار گرفته بود به این بیمارستان خبر داد.
بعد از این تماس، گروهی از ماموران برای بررسی موضوع عازم آنجا شدند و به تحقیق از توریست خارجی که از ناحیه پا دچار جراحت شده بود پرداختند.

این مرد در تشریح ماجرا به ماموران گفت: من یک کارخانه‌دار ترکیه‌ای هستم که برای انجام تجارت به ایران آمده‌ام.

وی ادامه داد: ساعتی قبل، از هتل محل اقامتم در خیابان ویلا خارج شده بودم که یک خودروی سفید رنگ مقابلم توقف کرد. بلافاصله 2 مرد از این خودرو پیاده شدند و  به طرف من آمدند. آنها کارتی نشانم دادند و گفتند که پلیس هستند.

بعد از من گذرنامه‌ام را خواستند اما وقتی به آنها گفتم که گذرنامه‌ام داخل هتل است، شروع به بازرسی بدنی از من کردند. آنها سپس یک میلیون تومان چک‌پول ایرانی را که داخل جیبم بود، سرقت کردند و قصد فرار داشتند که برای جلوگیری از فرار آنها خودم را مقابل خودرویشان پرت کردم. آنها هم با سرعت به فرار ادامه دادند که بر اثر برخورد خودرویشان، پایم به‌شدت آسیب دید.

بعد از اظهارات تاجر ترکیه‌ای، ماجرا به قاضی سلیمانی فرد، دادیار شعبه 6 دادسرای جنایی تهران گزارش شد و با صدور دستور قضایی، گروهی از ماموران برای شناسایی و دستگیری سارقان مامورنما وارد عمل شدند.

این جست‌وجو ادامه داشت تا اینکه ماموران موفق شدند خودروی متهمان را در خیابان سعدی شناسایی کنند.

آنها با زیر نظر گرفتن این خودرو، متوجه سارقان شدند که با همان شگرد قبلی سد راه یک توریست باکویی شده و در حال بازرسی بدنی وی بودند. ماموران با مشاهده این صحنه وارد عمل شدند اما سارقان با دیدن خودروی پلیس، سوار ماشین خود شده و پا به فرار گذاشتند.

فرار آنها اما چند دقیقه بیشتر طول نکشید و در جریان تعقیب و گریز، کارآگاهان موفق به دستگیری یکی از آنها شدند.

این مرد به سرعت به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌های انجام شده گفت: من و همدستم با شناسایی توریست‌های خارجی، راه آنها را سد می‌کردیم و با نشان دادن گواهینامه رانندگی مدعی می‌‌شدیم که مامور پلیس هستیم. سپس با انگلیسی دست و پا شکسته‌ای که بلد بودیم از آنها می‌خواستیم جیب‌هایشان را خالی کنند و در این بین پول‌‌ها و اموال باارزشی را که داشتند سرقت می‌کردیم.

مرد سارق ادامه داد: البته ما فقط از توریست‌ها سرقت نمی‌کردیم، بلکه هر مردی را که احساس می‌کردیم پول زیادی همراه خود دارد، متوقف کرده و با نشان دادن کارت‌های جعلی و معرفی خودمان به‌عنوان مامور پلیس دست به سرقت از آنها می‌زدیم.

بعد از اعترافات متهم، وی روز گذشته به دادسرا منتقل شد و وقتی مقابل دادیار پرونده قرار گرفت گفت: بارها به اتهام ارتکاب سرقت‌های مشابه دستگیر و روانه زندان شدم اما هر بار بعد از آزادی به‌دنبال همدست تازه‌ای می‌گشتم تا سرقت‌‌هایم را از سر بگیرم.

همدست فراری من نیز مردی است که 2 ماه قبل با او آشنا شدم و از همان زمان با همکاری او سرقت‌ها را شروع کردیم و در این مدت نیز 9 فقره سرقت از توریست‌های خارجی و اتباع ایرانی انجام دادیم.

بعد از اظهارات این مرد، تاجر ترکیه‌ای که در دادسرا حاضر شده بود با گفتن این جمله که مطمئن بودم پلیس این مرد را دستگیر خواهد کرد به قاضی گفت: بعد از اینکه توسط این مرد و همدستش مجروح شدم، یک هفته در بیمارستان بستری بودم و بعد از آن به کشورم برگشتم تا اینکه 3 روز قبل ماموران پلیس با من تماس گرفتند و گفتند که یکی از سارقان را دستگیر کرده‌اند. من هم که حسابی خوشحال شده بودم تصمیم گرفتم به ایران برگردم تا او را در دادسرا شناسایی کنم.

بنابراین گزارش، از آنجا که احتمال می‌رود مرد سارق و همدستش، سرقت‌های متعددی را رقم زده باشند، دادیار پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره وی در روزنامه‌ها از شاکیان احتمالی خواسته است برای شکایت به دادسرای جنایی تهران مراجعه کنند

کد خبر 85455

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز