چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۵ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با معرفی رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به گفتگوها درباره احتمال برکناری یا استعفای فرهاد رهبر پایان داد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمود احمدی‌نژاد امروز [چهارشنبه 24 آبان 1385] امیر منصور برقعی را به سمت معاونت رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور منصوب کرد.

رییس جمهوری در حکم خود همچنین از زحمات فرهاد رهبر رئیس پیشین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در مدت تصدی این پست قدردانی کرد.

امیر منصور برقعی ‪ ۴۹‬ساله، فارغ التحصیل مهندسی مکانیک از دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی پیش از انتصاب به این سمت، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت نیرو بود.

وی در سال‌های ‪ ۷۰‬تا ‪ ۸۴‬مدیریت طرح‌های عمرانی بزرگ در کشور از جمله سد کرخه، سد سیرجان و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) را به عهده داشته است.

به گزارش دفتر رییس جمهوری، متن کامل حکم رییس جمهوری به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
جناب اقای مهندس امیر منصور برقعی
بر اساس اصل ‪ ۱۲۶‬قانون اساسی و با توجه به تعهد، شایستگی، توان علمی و سوابق مفید اجرایی شما، به موجب این حکم جنابعالی را به عنوان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منصوب می‌کنم.

اهمیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در ایجاد تحول بنیادین در کشور بر هیچکس پوشیده نیست.

محرومیت زدایی و عدالت گستری جز در متن و محتوای برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت پایدار نمی‌شود.

توزیع عادلانه ثروت ملی، پیشرفت و تعالی کشور، بهره‌گیری مطلوب از نیروی انسانی توانمند این کشور، از طریق برنامه‌ریزی عالمانه، واقع‌بینانه و مبتنی بر اموزه‌های اسلامی میسر است و این مهم در گروه استفاده از همه نیروهای صاحبنظر، اندیشمند و معتقد به مبانی عدالت است.

ارتقای سطح مدیریت و برنامه‌ریزی جهت انجام وظیفه اصلی آن یعنی برنامه‌ریزی و نظارت و همچنین حذف اقدامات و دخالت‌های غیرضرور در امور اجرایی و واگذاری همه اقدامات اجرایی بخش دولتی به دستگاههای اجرایی از وظایف مهم شماست.

این سازمان باید از توان همه نیروها در راه ارائه خدمات ارزنده در عرصه برنامه‌ریزی استفاده کند و جنابعالی در تحقق برنامه‌های چهارگانه دولت شامل، عدالت گستری، مهرورزی، خدمت به بندگان خدا، پیشرفت و تعالی مادی و معنوی کشور با استفاده از این ظرفیت وظیفه خطیری به عهده دارید، از خداوند متعال توفیق شما را در تحقق این مهم مسالت دارم.

فرصت را برای تشکر و قدردانی از زحمات جناب اقای دکتر فرهاد رهبر و همکاران ایشان مغتنم می‌شمارم.

محمود احمدی نژاد
رییس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 8428

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز