رئیس جمهور تأکید کرد: سازمان مدیریت مغز برنامه‌ریزی و نظارت بر تحقق برنامه‌ها است و به نوعی بازوی رئیس جمهور است که باید در بسیاری از موارد به جای رئیس جمهور برنامه‌ریزی و نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه(28 آبان) در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی که در این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: در افق 20 ساله ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی باید به کشور پیشرفته، ‌مقتدر، الهام بخش و الگو تبدیل شود و این کار ماموریت تاریخی،‌ اعتقادی و پاسخگویی به مطالبه ملت‌ها از ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با بیان این که خواسته ملت از ما این است که خود را برای جهشی بزرگ به سمت قله‌ها آماده کنیم، افزود: برای پرش به نقطه اوج یکی از مهمترین کارها اصلاح ساختارها و روالهای اداری است؛، چرا که اگر ساختار اداری ما بازدهی کمی داشته باشد نمی‌تواند بار سنگین را تحمل کند.

وی با تاکید بر داشتن ساختار اداری چابک، سریع و تصمیم گیر، گفت: نظام برنامه‌ریزی ما باید به گونه‌ای شفاف و هماهنگ با چشم انداز باشد،تا مردم امکان مشارکت در تحقق برنامه‌ها را داشته باشند و همراهی کنند. ما نظام اداری‌ای می‌خواهیم که تصمیمات در کوتاهترین زمان و بهترین نحو در آن اجرا شود.

رئیس جمهور با تاکید بر این که بالاخره باید یک روز تصمیم به اصلاح نظام اداری بگیریم، افزود:‌ عمده این کار بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است؛ چرا که سازمان مدیریت مغز برنامه‌ریزی و نظارت بر تحقق برنامه‌ها است و به نوعی بازوی رئیس جمهور است که باید در بسیاری از موارد به جای رئیس جمهور برنامه‌ریزی و نظارت کند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: سازمان مدیریت باید خود را از کارهای اجرایی کاملاً ‌خلاص کند و حیطه مسئولیت‌ها را آنقدر روان سازد که پاسخگویی شفاف باشد نه مثل حالا که معلوم نیست از چه کسی باید پاسخ خواست.

وی با اشاره به لزوم پاسخگویی وزراء، گفت: سازمان مدیریت حوزه اجرا نیست؛ بلکه باید سرش خلوت باشد تا برای کشور بیندیشد. در این 27 سال در سازمان مدیریت زحمات زیادی کشیده شده؛ اما باید مقداری ریل را تغییر داد و سوزن را عوض کرد.

احمدی‌نژاد با تمجید از تبصره 13 در لایحه بودجه سال 85، خطاب به سازمان مدیریت پرسید؛ آیا این سازمان نمی‌تواند برنامه‌ای برای حل مشکل مسکن بدهد که مثلاً بعد از 5 سال بگوییم این مشکل حل شده است؟ چون با الگوهایی که رسانه‌ها معرفی می‌کنند، با حقوق کارمندی مثلاً 300 هزار تومان در تهران چگونه می‌توان زندگی کرد.

رئیس‌جمهور سازمان مدیریت را مرکز اندیشه دانست و ادامه داد: سازمان مدیریت در بالاترین سطح کارشناسی در کشور قرار دارد و می‌خواهد به رئیس جمهور و نظام مشورت دهد.

احمدی‌نژاد با تشکر از فرهاد رهبر اظهار داشت: آقای رهبر تلاش خود را در این زمینه انجام داد و مهندس برقعی در این جهت تلاش می‌کند و این امر فقط آرایشی جدید است و نفی یا طرد کسی نیست که با آن کسی برنجد و یا چیزی جا به جا شود.

رئیس جمهور تاکید کرد : دکتر رهبر از نیروهای دلسوز، فداکار، علاقمند و صادق است که در سازمان مدیریت یار صمیمی دولت بود و خدمات ارزشمندی انجام داد اما ما با هم ترجیح دادیم که در جای دیگری خدمت کنند که جا هم باز است.

وی تصریح کرد: مهندس برقعی نیز زندگی خود را وقف انقلاب کرده و انسانی مبتکر،‌ خلاق و مدیر است و اگر چه پایه اش فنی است؛ اما شاخه‌هایش در برنامه‌ریزی و مدیریت است.
احمدی‌نژاد در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان مدیریت سازمانی همدل،‌ پرسرعت و با نشاط باشد.

کد خبر 8754

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز