همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با صدور دستورالعملی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزیر کشور و استانداران سراسر کشور چگونگی الحاق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به استانداری‌ها را ابلاغ کرد.

براساس این دستورالعمل که به استناد اصل 126 قانون اساسی صادر شده‌است‌، از آغاز سال 1386 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان با همه سمت‌های سازمانی‌، ردیف‌ها و اعتبارات به استانداری مربوط منتقل و به نام معاونت برنامه‌ریزی استانداری شناخته می‌شود و وظایف برنامه‌ریزی و اموراقتصادی معاونت کنونی برنامه‌ریزی‌، اداری و مالی استانداری‌ها نیز به این معاونت منتقل خواهد شد.

همچنین معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی کنونی استانداری‌ها به معاونت اداری و مالی تبدیل می‌شود.

رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها نیز به پیشنهاد استاندار و با حکم وزیر کشور به عنوان معاون برنامه‌ریزی استاندار منصوب می‌شوند.

متن کامل دستورالعمل رئیس‌جمهور به این شرح است:

جناب آقای دکتر پرویز داودی
معاون اول محترم رئیس جمهور،

جناب آقای مهندس برقعی
معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی،

حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای پورمحمدی
وزیر محترم کشور،

استانداران محترم سراسر کشور،

سلام علیکم

با عنایت به بررسی‌های انجام شده و متعاقب پیشنهاداتی که به استناد بند 2 دستورالعمل مورخ 24 مهر 1385 درخصوص الحاق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به استانداری‌ها ارائه شده‌است و با استناد به اصل 126 قانون اساسی مقرر می‌دارد:

1. از ابتدای سال 1386 سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر استان با همه پست‌های سازمانی‌، ردیف‌ها و اعتبارات به استانداری مربوطه منتقل شود.

2. رؤسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به پیشنهاد استاندار و با حکم وزیر کشور به عنوان معاون برنامه‌ریزی استاندار منصوب و انجام‌وظیفه می‌نمایند.

3. کلیه اختیارات قانونی و حقوقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مصرح در قوانین برنامه و سایر قوانین موضوعه و اجرای بودجه سنواتی، مبادله موافقتنامه‌ها، توزیع اعتبارات و غیره به استانداری‌ها منتقل و استانداران به عنوان رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مسئولیت پیشبرد اهداف و مأموریت‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان را به عهده خواهند داشت.

معاونین برنامه‌ریزی از طرف استانداران موظف به اجرای مأموریت‌های محوله خواهند بود.

4. وظایف برنامه‌ریزی و امور اقتصادی معاون فعلی برنامه‌ریزی‌، اداری و مالی استانداری‌ها به معاونت جدید منتقل و معاونت برنامه‌ریزی‌، اداری و مالی فعلی استانداری‌ها به معاونت اداری و مالی تبدیل می‌شوند.

5. ادارات و بخش‌های موازی در تشکیلات جدید تعریف و ادغام شوند.

کد خبر 20476

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز