همشهری آنلاین: گفته می‌شود معاون برنامه‌ریزی، معاون اقتصادی، معاون امور زیربنایی و مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سمت خود کناره‌گیری کرده‌اند.

خبرگزاری فارس به نقل از یک مقام آگاه اخبار مربوط به استعفای «فرهاد دژپسند» معاون برنامه‌ریزی، «علی طیب‌نیا» معاون اقتصادی و «مهدی رحمتی» معاون امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی را تأیید کرد و از استعفای «رامین پاشایی‌فام» مدیرکل دفتر اقتصاد کلان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خبر داد.

اما خبرگزاری جمهوری اسلامی صحت خبر استعفای اخیر را تکذیب کرد و به نقل از یک مقام آگاه نوشت وی همچنان در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مشغول فعالیت است.

گفته می‌شود این استعفاها واکنشی است به تصمیم رئیس‌جمهور بر تغییر ساختار سازمان مدیریت و واگذاری سازمان‌های مدیریتی استانی به استانداری‌ها.

اما خبرگزاری فارس به نقل از منبع خبری خود می‌نویسد: پاشایی‌فام (مدیرکل دفتر اقتصاد کلان) از مدتی قبل تقاضای استعفاء از سمت مدیرکلی دفتر اقتصاد کلان داشته است که به دلیل نقش حساس در تدوین بودجه سالانه، از بخش‌های حساس و کلیدی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شمار می رود.

بنا بر این گزارش، پاشایی‌فام دلیل استعفای خود را تصمیم به پذیرش پیشنهاد سمت مدیرکلی شرکت بیمه دولتی البرز اعلام کرده است.

منبع خبری خبرگزاری فارس همچنین گفت: علی طیب‌نیا معاون اقتصادی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سوی دانشگاه تهران در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مأمور به خدمت است که مدت مأموریتش در تاریخ سی‌ام مهرماه به پایان می‌رسد.

وی افزود: بر این اساس آقای عمید زنجانی رئیس دانشگاه در نامه‌ای به رئیس سازمان مدیریت اتمام دوره مأموریت ایشان را اعلام و خواستار بازگشت آقای طیب‌نیا به دانشگاه تهران شده است.

وی افزود: آقای فرهاد دژپسند معاون برنامه‌ریزی سازمان نیز چندین بار تقاضای استعفاء از سمت خود را تقدیم رئیس سازمان کرده بود و سرانجام با این تقاضا موافقت شد.

این مقام آگاه افزود: آقای رحمتی نیز با 25 سال سابقه کار تقاضای استعفاء از سمت خود را داشت که موافقت فرهاد رهبر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در پی استعفای این مدیران، کارشناسان و مدیران ادارات آنها نیز تقاضای استعفا کرده‌اند.

این مقام آگاه خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال 1327 با هدف تولی‌گری امور مربوط به برنامه، بودجه و امور استخدامی و اداری کشور تأسیس شد.

وی تصریح کرد: طبق اصل 126 قانون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اجرای اموری که از آنها نام برده شده است بر عهده رئیس‌جمهور است و رئیس‌جمهور می‌تواند آنها را واگذار کند.

در عین حال برخی از اخبار حاکی از دستور رئیس جمهور به فرهاد رهبر برای تغییر 3 معاون سازمان مدیریت و برنامه است.

خبرنگار فارس همچنین گزارش داد جلسه بودجه‌ای که قرار بود امروز در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شود در پی تغییر و تحولات اخیر لغو شده است.

کد خبر 5999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز