سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۱۸
۰ نفر

مهدی ربوشه: تازه‌ترین گفته‌های مدیر عامل باشگاه استقلال یک‌بار دیگر به طور تلویحی، انتقادهایی را متوجه امیر قلعه‌نویی کرده است.

 اگر چه سرمربی فصل گذشته استقلال در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که دیگر در خصوص آبی‌ها صحبتی نخواهد کرد اما با توجه به موضع‌گیری تند آشتیانی، اصلا بعید نیست که فاز تازه‌ای از نزاع رسانه‌ای میان این دو نفر شکل بگیرد.

مدیرعامل باشگاه استقلال در دیدار با بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه با بیان اینکه آبی‌پوشان می‌توانند در نهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کنند، گفت: «هر چند  تکرار این قهرمانی سخت است اما با تلاش و همت بازیکنان محال نیست.» در این نشست که در محل باشگاه برگزار شد، بازیکنان جدید رسما به نفراتی که قرارداد خود را برای سال جدید تمدید کرده‌اند، معرفی شدند. مدیرعامل باشگاه استقلال نیز دقایقی برای بازیکنان تیم فوتبال این باشگاه سخنرانی کرد.

تغییرات منطقی بوده است

واعظ‌آشتیانی گفت: «ما در فصل جدید تغییراتی داریم و قصدمان بر این است که ضعف گذشته را به قوت تبدیل کنیم. افتخار می‌کنم که استقلال امسال یارگیری منطقی، منصفانه و کارشناسی داشته است. امسال را با پارسال مقایسه می‌کنیم، در خطوط مختلف یارگیری بر اساس نیاز و سنجیده بوده و اکنون هم به دنبال تکمیل تیم هستیم و ان‌شا‌الله تا روزهای آینده تیم بسته خواهد شد.»

تکرار قهرمانی محال نیست

وی گفت: «تکرار قهرمانی سخت است اما محال نیست. کمتر تیمی ‌می‌توان پیدا کرد که بتواند قهرمانی را تکرار کند. این طور نیست که تیم‌های دیگر منتظر بمانند تا دوباره استقلال قهرمان شود اما مجموعه جدید استقلال تلاش می‌کند تا قهرمانی تکرار شود. امیدوارم شما با شایستگی‌هایتان فصل بعد را با قهرمانی به پایان ببرید و با قهرمانی در لیگ سنت‌شکنی کنید.»

مدیرعامل استقلال افزود: «امسال می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم. سلیقه‌ای، گروهی و باندی با کسی برخورد نشود. اگر بازیکنی توانمند است، باید فارغ از مسائل شخصی و نگاه منصفانه با او رفتار شود. در استقلال هرگز تبعیض نخواهیم داشت. شایستگی افراد مهم است، اگر قرار است به بازیکنی کمک کنند باید با عدالت و خارج از تبعیض صورت گیرد. وی گفت: «کسی که همه وجودش در اختیار تیم است قابل احترام است، شاید کسی باشد که کمتر در ترکیب تیم است اما باید به او احترام گذاشت.

امسال همه چیز در استقلال منصفانه خواهد بود و اطمینان داشته باشید که تبعیض نخواهیم داشت. دیگر آن دوران تمام شده که با توهین در رختکن با بازیکن برخورد شود. بازیکن نمی‌پذیرد که در تمرین یا در زمین به او توهین شود و اسم این را بگذارند مدیریت .باید تلاش کرد تا با منطق و اصول حرفه‌ای به هدف برسیم. اکنون بازیکن تحمل نمی‌کند کسی به خانواده‌اش بی‌احترامی‌ کند.

ما فصل گذشته بی‌جهت در حال از دست دادن 4 بازیکن بودیم اما دیدید که همان‌ها با نمایش خوب خود در پایان فصل چهره شدند و حالا می‌توانند برای استقلال بسیار مفید باشند. همین جا به بازیکنان جدید هم می‌گویم با قدرت، کارتان را دنبال کنید و از حق خود به خوبی دفاع کنید. طبیعی است هر‌کس زحمت بکشد از حقوق خود بهره‌مند خواهد بود.» به نظر می‌رسد که واعظ با این صحبت‌ها دور جدیدی از حمله به قلعه‌نویی را آغاز کرده است.

آشتیانی خاطرنشان کرد: «پارسال تلاش کردیم استقلال بدون حاشیه باشد و شاید یکی از دلایل موفقیت استقلال، پرهیز از حاشیه‌ها بود، اگر چه بعضی از دوستان بودند که به‌طور وجودی استرس‌دار بودند. بنده مدیرعامل استقلال نه بن شهروند دارم به بعضی از روزنامه‌ها بدهم نه پول بیت‌المال را دارم به این دسته بدهم تا از من در صفحه اول روزنامه‌ها عکس و مصاحبه بزنند.

برای مصون ماندن خودتان کمتر صحبت کنید. هرچه کمتر صحبت کنید کمتر به حاشیه می‌روید، پارسال، شاید یکی از دلایل موفقیت ما همین کم بودن حاشیه از سوی بازیکنان بود. نیروهای جدید هم جزو کم صحبت‌های فوتبال هستند. ما جدا از توانمندی فنی مسائل اخلاقی را هم برای جذب بازیکنان در نظر داشتیم.»

در اتاق من بسته نیست

آشتیانی گفت: «پارسال گفتند به بازیکنان رو ندهید اما این حرف‌ها نیست، بازیکن خودش می‌داند جایگاهش کجاست. وقتی حرف غیر‌منطقی می‌شنود باید به دنبال کسی باشد که جواب بگیرد. می‌گفتند بازیکن مربی را دور می‌زند و به دفتر مدیرعامل می‌رود، اما من قبول ندارم، باید کادر ما جوری عمل کند که بازیکن احساس نیاز به تماس با من نداشته باشد. ما فضای بسته را در مجموعه نداریم اما احترام متقابل را اصول می‌دانیم و برای خودمان و دیگران احترام قایل هستیم.

این واقعیت را باید بپذیریم هر کس در جایگاه خودش قرار گیرد و سعی کند به وظایفی که دارد،  بپردازد. ما تفکیک وظایف داریم. عوامل اجرایی داخل باشگاه کارها را در محدوده وظایفشان انجام می‌دهند. اما در تصمیمات مهم بنده فکر می‌کنم، مشورت می‌گیرم و خودم تصمیم می‌گیرم. در مستطیل سبز مرفاوی، روته مولر و توانمندی شماست که کارها را پیش می‌برد. کمیته فنی هم بازوی مشورتی هستند که در صورت نیاز به کمک شما می‌آیند.»

اردوی ترکیه، جایگزین آلمان

استقلال تهران به دلیل آسان‌تر بودن شرایط برپایی اردو در ترکیه، راهی این کشور خواهد شد. با‌وجود هزینه بالاتر، برگزاری اردوی پیش‌فصل استقلال در آلمان و یکی، دو کمپ دیگر پیشنهادی به احتمال فراوان اردوی خارجی استقلال در ترکیه برگزار خواهد شد. مشکلات دریافت روادید با توجه به فضای موجود، موجب شده باشگاه استقلال برپایی اردو در یکی از اردوگاه‌های کوهستانی کشور ترکیه را در دستور کار خود قرار دهد.

250 میلیون پاداش برای استقلال

از سوی باشگاه استقلال، 250 میلیون تومان بابت پاداش قهرمانی استقلال در لیگ برتر در نظر گرفته شد. طبق توافق مدیرعامل باشگاه استقلال و شرکت سایپا، این شرکت بخشی از پاداش قهرمانی را در اختیار استقلال قرار می‌دهد. طبق رده‌بندی صورت گرفته، بازیکنان ثابت  در فصل گذشته هر یک مبلغ 10 میلیون تومان دریافت خواهند کرد و بقیه نفرات عضو تیم نیز در دو سطح 7 و 4 میلیون تومانی پاداش خواهند‌ گرفت.

طبق اعلام قبلی قرار است جشن قهرمانی استقلال روز 15 تیر  برگزار شود.  این درحالی است که   استقلال هفته گذشته نیز به 14 نفر از بازیکنان که سال گذشته در قهرمانی تیم در جام‌‌حذفی سال 88 - 87 نقش داشتند، مبلغ 3 میلیون تومان پاداش پرداخت کرده بود.

کد خبر 84076

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز