مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۴
۱ نفر

توجه به سلامت تنفسی به ویژه در فصل زمستان و در هنگام آلودگی هوا که انواع و اقسام ویروس‌ها در فضا جولان می‌دهند مهم است. به ویژه در محیط‌هایی که آلودگی هوا و بیماری‌های تنفسی در آن شایع است. علاوه بر داروها و درمان پزشکی استفاده از برخی ادویه‌ها در رژیم غذایی نیز می‌تواند به سلامت ریه‌ها کمک کند.

ادویه های مناسب تنفس

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: در این مطلب به پنج ادویه معروف دارای فواید تنفسی اشاره شده است.

زردچوبه

۵ گیاه و ادویه مناسب بیماری‌های تنفسی

زردچوبه یک ادویه زرد روشن است که معمولا در آشپزی و طب سنتی استفاده می‌شود. ترکیب فعال آن، کورکومین، دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. این خواص به کاهش التهاب در راه‌های تنفسی کمک کرده و تنفس را آسان‌تر می‌کنند. زردچوبه همچنین از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند.

زنجبیل

۵ گیاه و ادویه مناسب بیماری‌های تنفسی

زنجبیل یکی دیگر از ادویه‌های با اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی است. حاوی ترکیباتی مانند جینجرول و شوگاول است که می‌تواند به کاهش علائم تنفسی مانند سرفه و احتقان کمک کند. زنجبیل همچنین به عنوان یک خلط آور طبیعی عمل می‌کند و به شل شدن مخاط و تسهیل تنفس کمک می‌کند. نوشیدن چای زنجبیل یا اضافه کردن زنجبیل تازه به وعده‌های غذایی می‌تواند فواید تنفسی داشته باشد.

سیر

۵ گیاه و ادویه مناسب بیماری‌های تنفسی

قرن‌هاست که سیر به دلیل خواص دارویی از جمله توانایی آن در حمایت از سلامت تنفسی استفاده می‌شود. سیر حاوی ترکیبات گوگردی مانند آلیسین است که خواص ضد باکتریایی و ضد ویروسی دارد. مصرف منظم سیر می‌تواند به پیشگیری از عفونت‌های تنفسی و کاهش شدت علائم آن کمک کند. علاوه بر این، سیر می‌تواند به رقیق شدن مخاط کمک کرده و دفع آن را از ریه‌ها آسان‌تر کند.

فلفل کاین

۵ گیاه و ادویه مناسب بیماری‌های تنفسی

فلفل کاین حاوی کپسایسین است، ترکیبی که به دلیل خواص تسکین دهنده آن شناخته شده است. در زمینه سلامت تنفسی، کپسایسین به عنوان یک ضد احتقان طبیعی با کمک به رقیق شدن مخاط و رفع احتقان در مجاری تنفسی عمل می‌کند. فلفل کاین همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می‌تواند به مبارزه با عفونت‌های تنفسی کمک کند.

آویشن

۵ گیاه و ادویه مناسب بیماری‌های تنفسی

آویشن یک گیاه معطر است که معمولا در غذاهای مدیترانه‌ای و در ایران در طبخ ماکارونی و پیتزا نیز به کار می‌رود. این گیاه حاوی ترکیباتی مانند کارواکرول و رزمارینیک اسید است که خواص ضد میکروبی و ضد التهابی دارند. روغن آویشن، به ویژه، به دلیل توانایی آن در مبارزه با عفونت‌های تنفسی، از جمله عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها و ویروس‌ها، مورد مطالعه قرار گرفته است. افزودن آویشن خشک یا تازه به غذا یا استفاده از روغن آویشن در رایحه درمانی ممکن است به حمایت از سلامت تنفسی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 836520
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha