مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

غذاهای تلخ اغلب در دنیای ترجیحات آشپزی ما ایرانی‌ها نادیده گرفته می‌شوند، در ایران بسته به سنت غذایی در هر استان عموما تمایل به مزه‌های شیرین و ترش و شور است. زیرا از نظر چشایی به طور طبیعی به شیرینی و شوری تمایل داریم. با این حال، پذیرفتن قسمت تلخ طیف طعم می‌تواند مزایای سلامتی زیادی داشته باشد.

عکس ‌های مطلب غذاهای تلخ

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: گنجاندن غذاهای تلخ در رژیم غذایی روزانه نه تنها به وعده‌های غذایی شما تنوع می‌بخشد، بلکه به سلامت کلی کمک می‌کند. در این مطلب ۴ غذای تلخ را معرفی می‌کنیم که شایسته است هر روز در بشقاب شما جای بگیرند.

دانه‌های شنبلیله

خواص شگفت انگیز این غذاها و ادویه‌های تلخ

دانه‌های شنبلیله که از جمله گیاهان محبوب ما ایرانی‌ها در طبخ خورش قورمه سبزی است، نه تنها به طعم غذا کمک می‌کند، بلکه فواید سلامتی نیز دارد. دانه‌های شنبلیله سرشار از فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند و به دلیل پتانسیل خود در کاهش سطح قند خون شناخته شده‌اند.

زردچوبه

خواص شگفت انگیز این غذاها و ادویه‌های تلخ

زردچوبه، یک ادویه مهم در طبخ غذاهای ایرانی است که ما آن را به طور ویژه در خورش‌های دارای گوشت و مرغ استفاده می‌کنیم، زردچوبه نه تنها طعم غذاها را افزایش می‌دهد، بلکه ته مزه تلخی نیز دارد به ویژه اگر آن را زیاده از حد در غذا استفاده کنیم. با وجود طعم تلخ، زردچوبه برای سلامتی بسیار مفید است. زردچوبه از نظر خواص دارویی فراوان، حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که به دلیل خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی آن شناخته شده است.

کاکائو

خواص شگفت انگیز این غذاها و ادویه‌های تلخ

کاکائوی خام یا شکلات تلخ با محتوای کاکائوی بالا ممکن است طعم تلخی را به دلیل فلاونوئیدهایی مانند کاتچین و اپی کاتچین ایجاد کند. این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که به طور بالقوه خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهند و عملکرد شناختی را تقویت می‌کنند.

کدوی تلخ

خواص شگفت انگیز این غذاها و ادویه‌های تلخ

کدوی تلخ یک سبزی پرطرفدار است که با وجود طعم تلخ آن چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. زیرا بسیاری از مردم تمایل دارند از مصرف آن به دلیل طعم متمایز آن اجتناب کنند. اگر خود را در میان کسانی می‌بینید که از مصرف کدوی تلخ اجتناب می‌کنند، شاید تعجب کنید که بدانید کدوی تلخ، جدا از کم کالری بودن، سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان‌ها است. علاوه بر این، کدوی تلخ به کنترل سطح قند خون، بهبود هضم و تقویت ایمنی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید:

کدام غذاها قند خون را افزایش می‌دهند؟ | ۳ صبحانه بد برای دیابتی‌ها

۱۱ ماده غذایی فوق‌العاده که روند پیری را بعد از ۴۰ سالگی کند می‌کند

کد خبر 834999
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha