مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

حبوبات ازجمله مواد غذایی هستند که خواص بسیاری دارند؛به‌ویژه در درمان بیماری‌ها. این مواد مغذی موجب بهبود بسیاری از بیماری‌ها نظیر چاقی، سرطان، تنظیم قند خون، کمک به رشد جنین و درمان انواع آلرژی و ناراحتی‌های پوستی می‌شوند.

حبوبات

همشهری - سعیده مرادی: سحر بابایی، کارشناس تغذیه در این‌باره توضیحات بیشتری می‌دهد.

کاهش وزن و درمان چاقی

فیبر موجود در انواع حبوبات باعث احساس سیری در افراد می‌شود و فرد تا ساعت‌ها نیازی به مصرف مواد غذایی ندارد. به همین دلیل فرد از پرخوری و مصرف غذاهای پرکالری پیشگیری می‌شود. مصرف حبوبات علاوه بر افزایش احساس سیری باعث بهبود روند هضم مواد غذایی و دفع آسان‌تر آن می‌شود و از ایجاد چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از سرطان

حبوبات تأثیری بسیار مفیدی در حفظ سلامتی بدن برای کاهش احتمال به سرطان دارند. این محصولات گیاهی می‌توانند در برخی موارد بیماری‌های ارثی و سرطانی را تا حدود زیادی بهبود دهند و باعث بازگشت شخص به زندگی عادی شوند.

تنظیم قند خون

در اغلب موارد پزشکان متخصص برای درمان بیماران دیابتی یا افراد مشکوک به دیابت به‌منظور تنظیم قند خون و رفع آن، برای رژیم غذایی این افراد، مصرف انواع حبوبات را توصیه می‌کنند. حبوبات با دارا بودن انواع فیبر، پروتئین، آنتی‌اکسیدان و... می‌توانند در رفع و تنظیم قند خون بسیار تأثیرگذار بوده و به افراد کمک کنند.

کمک به رشد جنین

مصرف حبوبات در دوران بارداری یکی از راه‌های داشتن کودک سالم است. حبوبات حاوی مقادیر زیادی از انواع مختلف ویتامین‌ها و موادمغذی هستند که می‌توانند به رشد طبیعی جنین در رحم مادر کمک کنند. در دوران بارداری نیاز بدن مادر به آهن، فولات، کلسیم و روی افزایش پیدا می‌کند که حبوبات منبع خوبی از این مواد هستند.

درمان آلرژی

حساسیت به مواد غذایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحت‌الشعاع قرار دهد. به همین دلیل توصیه اغلب پزشکان به مصرف حبوبات به‌منظور جلوگیری از آلرژی غذایی است. زیرا انواع حبوبات حاوی آنتی‌اکسیدان بوده که می‌تواند بسیار به سلامت بدن کمک کند

کد خبر 825889
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha