همشهری آنلاین: وزیر نفت با بیان اینکه همه اطلاعات لازم برای رفع برخی ابهام‌ها درباره واریز نشدن یک میلیارد دلار به خزانه ‌ارائه شده است، از دیوان محاسبات کشور خواست هرچه زودتر این گزارش را به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کند.

 غلامحسین نوذری در مصاحبه تلفنی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: مجموعه اطلاعات، سوابق کار و مدارک و اسناد لازم در این زمینه ، به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ارائه و در چند جلسه مشترک در دیوان محاسبات کشور بررسی شده است.

وزیر نفت با بیان اینکه دیروز سه‌شنبه 29 اردیبهشت هم در جلسه‌ای طولانی همه اطلاعات لازم در اختیار دیوان محاسبات کشور قرار گرفت، افزود: در این جلسه قرار شد دیوان محاسبات بررسی‌های لازم را انجام دهد و نتیجه را اعلام کند.

با قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 85 در مجلس شورای اسلامی، ابهام‌هایی درباره واریز نشدن بیش از یک میلیارد دلار درآمد نفتی به خزانه مطرح شد و نمایندگان شفاف شدن این موضوع را خواستار شدند.

دیوان محاسبات در گزارش خود درباره عملکرد بودجه 85 اعلام کرده بود که بخشی از سود سهام دولت ناشی از مازاد بهای نفت خام صادراتی، معادل یک میلیارد و 58 میلیون دلار، به حساب خزانه واریز نشده است.

کد خبر 81811

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز