یکی از امکانات تفریحی متفاوت تهران که برای علاقه‌مندان به پرواز و هیجان یک مقصد تفریحی عالی است، سایت‌های پرواز با پاراگلایدر است. اگرچه تعداد این مجموعه‌ها و محدوده‌ها در شهری مانند تهران اندک است، اما همین تعداد نیز تجربه یک تفریح دلپذیر را به علاقه‌مندان هدیه می‌دهند.

گلایدر

همشهری - سعیده مرادی: سایت‌هایی مانند، سایت پاراگلایدر شهید همت، وردآورد، شهران و پردیس جزو بهترین سایت‌های پرواز با پاراگلایدر در شهر تهران هستند و این امکان را در اختیار علاقمندان قرار داده اند که یک پرواز دلپذیر را در فضایی مناسب برای خود رقم زنند.

سایت پاراگلایدر شهید همت

یکی از جاذبه‌های ورزشی، تفریحی و گردشگری تهرانی در حوالی منطقه ۲۲ است که سال‌های متمادی توانسته خدمات مختلفی را به کاربران علاقه‌مند پاراگلایدر ارائه کند.

تیک آف ۳۶۰درجه

سایت پرواز پاراگلایدر شهیدهمت(شهید عسگری) از نظر آموزشیاز ظرفیت خوبی برخوردار است و هنرجویان زیرنظر مربیان فعال در اینجا می‌توانند از آموزش‌های لازم برای پرواز استفاده کنند. کسانی که در این محدوده پرواز می‌کنند، مناظر زیبای پارک جنگلی، اتوبان تهران- کرج، دریاچه شهدای خلیج‌ فارس و همینطور چشم‌انداز بسیار وسیع و زیبا از تهران تا کرج را مشاهده خواهند کرد. سایت پرواز شهیدعسگری ۲۲۵۰ متر، از سطح دریا ارتفاع دارد. ارتفاع تیک‌اف نسبت به لندینگ سایت هم ۸۵۰متر است. این سایت علاوه بر تیک آف جنوبی، ۲ تیک‌آف دیگر هم یکی تیک‌آف غرب که مناسب باد غرب است و در ضلع غربی سایت قرار دارد و دیگری هم تیک‌آف شمالی که مناسب بادهای شمال شرق و شمال است. همچنین این سایت پرواز، شرایط تیک‌آف در ۳۶۰درجه را در خود جای داده است.

نشانی: اتوبان کرج، شهرک دانشگاه صنعتی شریف، بلوار دانش، میدان دانش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهرقدس

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: وردآورد

بهای بلیت: یک میلیون و ۷۰۰هزار تومان

روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۷تا ۱۷

وزن مجاز: ۱۵ تا ۱۰۰ کیلوگرم

حداقل سن: ۵سال

مدت زمان پرواز: ۱۰ تا ۱۵ دقیقه

نیاز به آموزش: ندارد

امکان عکاسی: ندارد

پارکینگ:دارد

لذت پرواز با پاراگلایدر در تهران تجربه کنید

سایت پاراگلایدر شهران

به‌نام سایت پاراگلایدر شهید ناظری هم شناخته می‌شود و در مجاورت منطقه گردشگری کوهسار قرار دارد. امکان آموزش و تجربه پروازی هیجان‌انگیز در اینجا برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها فراهم است.

تهران زیر پای شماست

خدمات تفریحی مختلفی در سایت پروازی شهران ارائه می‌شود و به همین دلیل گردشگران بابت تهیه وسایل خوراکی، تفریحی و …نگران نباشند. جهت پرواز در این سایت از شمال به جنوب است. یعنی از کوه‌های منطقه کوهسار آغاز می‌شود و به سمت جنوب که شهر تهران است ادامه می‌یابد. ارتفاع سایت پاراگلایدر شهران، ۷۰۰متر است و از ۴منطقه در بالای کوه امکان تیک‌آف وجود دارد. این سایت قابلیت پرواز در بادهای شرق، جنوب و غرب را دارد. به‌عبارتی در ۱۸۰درجه قابلیت تیک‌آف دارد که باد غرب آن مخصوص خلبانان پیشرفته است. حین پرواز با پاراگلایدر در سایت شهران می‌توان منظره کوهسار و دورنمای شهر تهران را مشاهده کرد.

نشانی: جنت‌آباد شمالی، تقاطع سیمون بولیوار

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: کوهسار

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: صادقیه

بهای بلیت: بین ۴۰۰هزار تا ۷۵۰هزار تومان

روزها و ساعت فعالیت: ۶ماهه دوم سال هر روز از ساعت ۱۲تا غروب آفتاب

وزن مجاز: ۴۰ تا ۱۲۰کیلوگرم

حداقل سن: ۴سال

مدت زمان پرواز: ۱۵تا ۲۰دقیقه

نیاز به آموزش: پرواز با مربی به آموزش نیاز ندارد و پرواز تنهایی به آموزش نیاز دارد.

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ: دارد

لذت پرواز با پاراگلایدر در تهران تجربه کنید

سایت پاراگلایدر وردآورد

در نزدیکی سایت شهید عسگری قرار دارد و از لحاظ جغرافیایی دارای موقعیت مشابهی به این محدوده است.

امن برای مبتدیان و حرفه‌ای‌ها

سایت وردآورد در مجاورت دریاچه چیتگر قرار دارد و علاوه بر پرواز، امکان آموزش به افراد مبتدی را فراهم کرده است. این سایت در ارتفاع ۸۲۰ متری از سطح زمین و در مسیر بادهای شرق، غرب، جنوب و شمال واقع شده است و ۳۶۰ درجه امکان تیک‌آف دارد. در مسیر باد شمال غربی امکان پرواز نیست و در مسیر بادهای شمال و غرب افراد حرفه‌ای پرواز می‌کنند. در این سایت جهت پرواز از شمال به جنوب است. یعنی پرواز از کوه‌های وردآورد آغاز و به سمت جنوب که منطقه وردآورد است ادامه می‌یابد. پرواز از کوه‌های منطقه شروع و به‌ سمت جنوب ختم می‌شود. در مسیر پرواز چشم‌اندازی تماشایی از دریاچه چیتگر و پایتخت را نمایان می‌شود و پاراگلایدر بر فراز باغ ملی گیاه شناسی، اتوبان‌های خرازی و حکیم و برج‌های منطقه ۲۲ عبور می‌کند.

نشانی: ۵۰۰ متری شرق ایستگاه متروی وردآورد، ضلع شمالی میدان دانش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: قائم

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: وردآورد

بهای بلیت: یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان

روزها و ساعت فعالیت: هر روز از ساعت ۱۵تا ۱۹

وزن مجاز: ۱۵تا ۱۲۰کیلوگرم

حداقل سن: ۵سال

مدت زمان پرواز: ۱۵تا ۲۰دقیقه

نیاز به آموزش: ندارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ:دارد

لذت پرواز با پاراگلایدر در تهران تجربه کنید

سایت پاراگلایدر پردیس

یکی از جدیدترین محدوده‌های پرواز با گلایدر در حوالی شرق تهران است که این سایت به‌لحاظ توپوگرافیک، محل فرود و مسائل فنی مناسب خلبانان سطح متوسط و بالاتر است.

پرواز در رشته کوه مرکزی

سال ۱۳۹۸بود که کارهای آماده‌سازی‌ زمین پروازی گلدره در پردیس با مشارکت شرکت عمران انجام گرفت و سال ۱۴۰۰نخستین تست پروازی این مجموعه با حضور رئیس کمیته ورزش‌های هوایی برای سنجش پرواز محقق شد. در نهایت امسال زمین فرود این مجموعه آماده شد. اینجا و ۲۳۰۰متر ارتفاع دارد و امکان پرواز ترمیک(پروازهای آموزشی برای خلبانان) در رشته کوه مرکزی را نیز فراهم می‌کند. پروازهایی که زیرنظر مربی و به دو صورت تفریحی و آموزشی امکان‌پذیر است. سایت پروازی پردیس با داشتن امکانات رفاهی مناسب مقصد خوبی برای آشنایی همه افراد بالای ۱۲سال با گلایدر یک انتخاب خوبی محسوب می‌شود. باتوجه به شرایط جغرافیایی این سایت، برای تیک از دو نقطه آف در سه جهت استفاده می‌کنند.

نشانی: پردیس، روستای گلدره

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: سفیر امید

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: قائم

بهای بلیت: یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان

روزها و ساعت فعالیت: هر روز ساعت ۹تا ۱۸

وزن مجاز: ۲۰تا ۱۲۰کیلوگرم

حداقل سن: ۱۲سال

مدت زمان پرواز: ۱۵تا ۲۰دقیقه

نیاز به آموزش: ندارد

امکان عکاسی: دارد

پارکینگ:دارد

لذت پرواز با پاراگلایدر در تهران تجربه کنید

کد خبر 813748
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha