سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
۰ نفر

همشهری دو - الهام مرادی: شعر معروفی هست که می‌گوید «گهی تا پشت پای خود نبینیم». در شهرهای بزرگی مثل تهران نیز این اتفاق می‌افتد؛ اتفاقا خیلی هم اتفاق می‌افتد.

تخلیه هیجان

يعني شهر ما گاهي امكاناتي دارد كه شايد در چند قدمي ما باشد، اما هيچ اطلاعي از آن نداشته باشيم يا حتي اصلا اطلاعي نداشته باشيم كه چنين رشته‌اي، توي مثلا تهران هست و عده‌اي هم دارند در آن فعاليت مي‌كنند. دانستن در اين باره، مي‌تواند به ما قدرت انتخاب و استفاده بدهد. در مورد ورزش‌هاي هيجاني نيز چنين است. گاهي اصلا ما نمي‌دانيم كه ورزش‌هاي هيجاني كدام رشته‌ها هستند و به چه دردي مي‌خورند. گاهي هم مي‌دانيم چه رشته‌هايي هستند، اما نمي‌دانيم كه اصلا توي همين تهران، نقاطي هستند كه دارند اين خدمات را ارائه مي‌كنند. گاهي هم اصلا نمي‌دانيم كدام نقاط و باشگاه‌ها و مراكز، دارند اين كار را مي‌كنند. خب، حالا كه چي؟ حالا با همين مقدمات، ما در اين صفحه تا آنجا كه امكانش بوده نقاط مختلف را معرفي كرده‌ايم؛ يعني كافي است كه تنها بدانيد رشته‌ها و مراكز كدام‌ها هستند تا از طريق جست‌وجوي اينترنتي، بتوانيد به نشاني دقيق‌شان دسترسي پيدا كنيد. باور كنيد در قلب شهرهاي شلوغي مثل تهران نيز مي‌شود به هيجان عشق ورزيد و به ورزش‌هايي كه آدرنالين خون را بالا مي‌برند پرداخت.

  • پاراگلايدر

در آرزوي رايت‌ها
اگر شما هم مانند برادران رايت آرزوي پرواز داريد، براي تحقق رؤيايتان كار سختي را پيش‌رو نداريد. پاراگلايدر را كه اين روز‌ها يكي از جذاب‌ترين و در دسترس‌ترين شيوه‌هاي پروازي محسوب مي‌شود، مي‌توان در شهر‌هاي مختلف كشور آموزش ديد. دوره آموزش اين ورزش يكماهه است. سايت جنت‌آباد معروف‌ترين سايت‌ پروازي پاراگلايدر در تهران است و شما با 70هزار تومان (البته با تخفيفي كه در سايت‌ها ارائه مي‌شود) مي‌توانيد يك پاراگلايدر سواري تفريحي را تجربه كنيد. روزهاي شنبه تا پنجشنبه از ساعت 7تا 19مي‌توانيد به اين سايت پروازي برويد. همچنين امكانات آموزش پاراگلايدر در بوستان بزرگ ولايت نيز مهيا شده است و با هزينه‌اي بسيار كمتر از ساير سايت‌هاي پروازي مي‌توانيد اين ورزش را آموزش ببينيد. در اين بوستان، تپه‌اي با ارتفاع 30متر براي اين ورزش درنظر گرفته شده است.

  • بانجي ‌جامپينگ

بفرماييد هيجان محض
تهران تا همين چند سال پيش، تنها يك سكوي بانجي‌ جامپينگ داشت. مسير طولاني دسترسي به اين مكان كه همان ايستگاه يك توچال است، موجب استقبال كم مردم از اين سكو شده بود. اين سكو در سال ۸۶ افتتاح شده و ارتفاع ۴۰ متري از سطح جانبي و همچنين ديد مناسبي كه از بالاي شهر تهران دارد، جزو امتيازات خاص آن است. هزينه پريدن از اين سكو هم با تخفيف ويژه سايت‌ها حدود 35هزار تومان خواهد بود. اما چند سال پيش نيز سكوي ديگري در منطقه جنوب تهران و در بوستان ولايت افتتاح شد كه دسترسي به اين هيجان زايد‌الوصف را براي جنوب شهرنشينان نيز تسهيل كرد. قيمت 2۵ هزارتوماني سكوي جديد را بايد مهم‌ترين ويژگي آن دانست و دسترسي آسان جنوب شهرنشينان را مزيت ديگر آن محسوب كرد. حتما قبل از پرداختن به ورزش بانجي جامپينگ، از سلامت جسمي خود مطمئن شويد.

  • كارتينگ

چگونه شوماخر شويد
تا به حال مسابقه‌هاي فرمول يك را ديده‌ايد؟ دوست داريد شما هم‌چنين تجربه‌ هيجان‌انگيزي داشته باشيد؟ خب بايد سراغ ورزش كارتينگ برويد كه خيلي شبيه فرمول يك است. يكي از جذاب‌ترين پيست‌هاي كارتينگ تهران، پيست مجموعه ورزشي آزادي است. اين مجموعه در ضلع شمال شرقي استاديوم آزادي، سال‌هاست كه پذيراي علاقه‌مندان به اتومبيلراني است. اين پيست در سال ۸۱ افتتاح شده و با مساحت مناسب ۳۰ هزار متري كه از آن برخوردار است، به مجموعه‌اي بزرگ و منحصر به فرد در خاورميانه مبدل شده است. البته درصورت علاقه و مراجعه، ‌بايد براي هر ۶دقيقه استفاده از اين پيست، مبلغي حدود 10هزارتومان با تخفيف سايت‌ها پرداخت كنيد كه انصافا گران به‌نظر مي‌رسد. در كنار اين پيست مشهور، مي‌توانيد روي كارتينگ بوستان ولايت هم حساب كنيد كه پذيراي شماست.

  • موتورسواري

پرش‌هاي هيجان‌زا
چندين باشگاه موتورسواري حرفه‌اي در تهران فعاليت مي‌كنند كه به آموزش موتورسواري ايمن و حرفه‌اي مي‌پردازند. رشته‌هاي مختلف موتورسواري در اين باشگاه‌ها آموزش داده مي‌شود و تابه‌حال قهرمان‌هاي متعددي نيز از همين باشگاه‌هاي تهراني به تيم‌هاي ملي كشورمان در مواد مختلف راه پيدا كرده‌اند. پيست موتورسواري آزادي يك پيست مخصوص مسابقات موتوركراس در مجموعه ورزشي آزادي تهران است. اين پيست ظرفيت ۱۵۰۰ نفر تماشاگر را دارد. در مجموعه پارك كوهسار در بزرگراه نيايش هم امكان آموزش اين رشته ورزشي فراهم شده است كه مي‌توان با تخفيف سايت‌ها از امكانات آن استفاده كرد. يادتان باشد براي آموزش، نيازي به گواهينامه موتور‌سواري نيست. آموزش توسط مسئول كميته آموزش كراس استان تهران انجام مي‌شود و شما با اصول مقدماتي اين رشته ورزشي آشنا خواهيد شد.

  • راپل

مستقيم، بالا!
راپل ورزش بالا و پايين رفتن از سطح صاف و عمودي به كمك طناب‌هاي آويزان است. اگر تا به حال تمرين ورزشكاران اين رشته را از نزديك نديده باشيد، حتما صحنه‌هايي از بالارفتن مأموران نظامي از ديوارها را در فيلم‌ها ديده‌ايد. در واقع اين ورزش اصالتي نظامي دارد. اما به سبب جذابيت و هيجاني كه در اين ورزش وجود دارد، ورزشكاران زيادي در سراسر جهان به اين رشته روي آورده‌اند. در ايران نيز مدتي است كه اين ورزش توسط سازمان ورزش شهرداري تهران، از حالت نظامي خارج شده و به عموم مردم آموزش داده مي‌شود. بوستان ولايت شهرداري تهران، چند سالي است كه ميزبان علاقه‌مندان به اين رشته مهيج است. راپل در اين بوستان از بالاي يك برج 40متري صورت مي‌گيرد. اگر دنبال راپل ساده‌تر و كم‌ارتفاع‌تري هستيد مي‌توانيد به برخي از بوستان‌هاي تهران مثل بوستان آب و آتش هم مراجعه كنيد.

  • صخره‌نوردي

سخت‌ چون صخره
لابد مستندي درباره صخره‌نوردي را كه گاهي از تلويزيون پخش مي‌شود، ديده‌ايد. اين رشته هم، از آن رشته‌هايي است كه همت و اراده سخت مي‌خواهد و سري پرشور. همين چند سال پيش بود كه نخستين سالن تخصصي صخره‌نوردي در منطقه 4، راه‌افتاد. شهداي اوقاف، نام مجموعه‌اي تخصصي است كه ارتفاع ديواره‌هايش به 15متر هم مي‌رسد و در آن واحد، 50نفر مي‌توانند از آن بالا بروند. سالن‌هاي انقلاب، داوودي و دانشگاه شريف از ديگر سالن‌هايي هستند كه مي‌شود اين ورزش را در آنها نيز دنبال كرد. در پارك‌ها و بوستان‌هاي تهران هم امكاناتي ابتدايي براي پرداختن به اين رشته ورزشي فراهم شده است. باشگاه صخره‌نوردي ققنوس تهران هم امكانات آموزشي و تفريحي براي اين ورزش دارد كه حدود 20هزار تومان برايتان هزينه دارد. يادتان باشد بايد توانايي جسمي خوبي هم داشته باشيد.

  • پاركور

سرعت، انعطاف، پاركور
پاركور را شايد بتوان خطرناك‌ترين ورزش اين صفحه معرفي كرد. پاركوري‌‌ها، با شيوه‌اي خاص و انعطاف‌پذير به عبور از موانع مي‌پردازند. شهرك اكباتان تهران را بايد مكان اصلي تمرين براي ورزشكاران اين رشته بدانيم. اين شهرك، به‌دليل طراحي خاص و ويژه‌اي كه دارد محل مناسبي است براي تمرين‌هاي جالب پاركوري‌ها. البته باشگاه‌هاي متعددي هم در اين رشته فعاليت مي‌كنند، ضمن اينكه بوستان گفت‌وگو هم چند وقتي است پاتوق اين ورزشكاران محسوب مي‌شود. يادتان باشد براي پرداختن به اين ورزش هيجان‌انگيز حتما بايد آموزش ببينيد. اين رشته ورزشي داراي انجمن رسمي در كشورمان است.

  • پينت بال؛ نبرد در قلب پايتخت

پينت بال يكي از مهيج‌ترين ورزش‌هاي جهان است كه حدود يك دهه مي‌شود كه به ايران وارد شده است و در اين سال‌ها، باشگاه‌هاي مجهز متعددي در تهران و ساير شهرستان‌هاي ايران تاسيس شده است. به‌طور قطع، باشگاه پينت‌بال پاس در غرب تهران را بايد پيشرفته‌ترين و در عين حال زيبا‌ترين باشگاه اين شهر دانست. ضمن اينكه از پينت‌بال بوستان رازي و مجموعه توچال و برج ميلاد هم مي‌توانيد نهايت استفاده را ببريد؛ البته ورودي هر نفر، حدود 10هزار تومان خواهد بود كه شامل تجهيزات و خشاب‌هاي 50تايي است. از صبح تا نيمه شب هم مي‌توانيد مراجعه كنيد. البته اگر سراغ سايت‌هاي تخفيف برويد مي‌توانيد اين هزينه را به زير 2هزار تومان كاهش دهيد. يادتان باشد براي پرداختن به اين رشته هيجان‌انگيز به حدود 10نفر نياز داريد. مي‌توانيد با خانواده و دوستان و آشنايانتان به اين ورزش بپردازيد.

کد خبر 365991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha