همشهری آنلاین: رئیس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: متقاضیان ثبت نام در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فقط تا پایان وقت اداری روز شنبه 19 اردیبهشت فرصت دارند برای ثبت نام به ستاد انتخابات مراجعه کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، کامران دانشجو در مصاحبه با خبرنگاران افزود: هم اکنون هیات‌های اجرایی در 368 شهرستان و 558 بخش تشکیل شده‌اند و اسامی اعضای آن‌ها به ستاد انتخابات اعلام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها باید از 15 تا 17 اردیبهشت تشکیل می‌شد، درباره روند تشکیل این هیات‌ها نیز گفت: از میان 30 نفر از معتمدین معرفی شده از سوی هیات‌های نظارت، هشت نفر به عنوان هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها معرفی شدند که این تعداد در مناطقی از کشور که شورای شهر یا بخشداری دارد 7 نفر است.

وی افزود: در هر شهرستان، فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال نیز از اعضای هیات اجرایی هستند.

دانشجو با بیان اینکه جلسات هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها از روز جمعه 18اردیبهشت آغاز شده است، تصریح کرد: هیات‌های اجرایی تا پایان وقت اداری 20 اردیبهشت فرصت دارند تعداد شعب اخذ رأی و مکان هر شعبه را مشخص و به ستاد انتخابات کشور اعلام کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: تاکنون پیش بینی این ستاد 48 هزار شعبه اخذ رای بوده است که تا روز یکشنبه 20 اردیبهشت تعداد دقیق این شعب مشخص و در سایت فرمانداری‌های هر شهرستان، تعداد و آدرس هر شعبه اعلام خواهد شد.

دانشجو گفت: اعضای هر شعبه نیز 5 نفر است که تا سیزدهم خرداد ماه مشخص خواهند شد.

وی افزود: کاندیداها نیز باید معرفی نامه نماینده خود را برای شعبه اخذ رأی معرفی کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین از برگزاری کنفرانس خبری با رسانه‌ها در روز یکشنبه خبر داد.

کد خبر 80876

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز