جمعه ۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۹
۰ نفر

رضایی: سهام مولد را جانشین سهام عدالت می‌کنم

محسن رضایی گفت: در دولت جدید سهام عدالت کنونی را متوقف و سهام مولد را جایگزین آن خواهم کرد. این نامزد دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگار فرانس پرس مبنی بر اصلاحات اقتصادی عنوان کرد: با کاهش اقتصاد دولتی و فعال‌سازی بخش‌خصوصی می‌خواهیم انقلاب صنعتی به‌وجود آوریم؛ بنا بر این، در این راستا آزادی اقتصادی را گسترش خواهیم داد.

وی افزود: همچنین در زمینه جذب سرمایه‌های خارجی نیز راه را برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی هموار خواهیم ساخت. رضایی در پاسخ به پرسشی دیگر درباره تورم و بیکاری ادامه داد: درصورت پیروزی در این انتخابات مطمئنا در 2سال اول با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بخشید، اما با در پیش گرفتن سیاست‌های مناسب در زمینه درآمدهای نفتی در 2سال انتهایی وضعیت بهتری خواهیم داشت.

رضایی در بحث نتایج اقتصادی ناشی از تحریم‌ها نیز خاطرنشان کرد: ما سیاست‌های خارجی را بهبود خواهیم داد و با ارائه یک بسته سیاسی در این زمینه به آمریکا، چالش‌های سیاسی و اقتصادی را کمتر خواهیم کرد.

احمدی‌نژاد: رنگ ما رنگ پرچم ایران است

محمود احمدی‌نژاد تاکید کرد: هر زمان احساس عزت و خودباوری ملت ایران شکوفا شد معجزه‌های فراوانی اتفاق افتاد و باور ما این است که اگر پایه اساسی عزت ملی، غرور و خود باوری ما همواره در بالاترین سطح حفظ شود،  بسیاری از مشکلات و سختی‌ها برطرف خواهدشد.

این کاندیدای دور دهم  انتخابات  در دیدار نخبه‌های دانشگاهی که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزارشد با اشاره به اینکه محمود احمدی‌نژاد همواره یک شاگرد همیشگی برای استادان دانشگاهی است، گفت: من قطره‌ای از اقیانوس زلال و مواج ملت ایرانم و تنهابه یک چیز مباهات می‌کنم و آن عشق به ایران و آرمان‌های ملت بزرگ ایران است.

وی با اشاره به انتقادها  افزود: من کسی نیستم که برخی اینگونه هجوم می‌آورند و حمله می‌کنند. من یک دانشگاهی بودم که آمدم و در خدمت مردم قرار گرفتم و اگر جایی خیانت کردیم، بد عمل کردیم و کم گذاشتیم بفرمایید، بگویید کجا این اتفاق افتاده است؟

احمدی‌نژاد عنوان کرد:‌ در این ساختمان سفید چه چیزی هست؟ ما هرچه گشتیم چیزی در آن نبود، نمی‌دانم چرا افرادی برای رسیدن به آن تمام اخلاق را زیر پا می‌گذارند. وی با بیان اینکه رنگ ما رنگ پرچم ماست، گفت: رنگ ما رنگ پرچم، رنگ مردم و ایران است. در این مراسم تعدادی از وزرا از جمله میرکاظمی، لنکرانی، علی احمدی و زاهدی حضور داشتند.

کروبی: باید 22 خرداد را به حماسه تبدیل کرد

دبیرکل حزب اعتماد ملی در جمع مردم خرم‌آباد گفت: من برای رای به اینجا نیامده‌ام، چه بیایم و چه نیایم فرزند و برادر شما هستم و برایم مسلم است که به من رای می‌دهید.

مهدی کروبی با اشاره به مشکلات استان‌های زاگرس‌نشین یادآور شد: این استان‌ها با وجود منابع، زرخیزی، حاصلخیزی و... و فداکاری‌هایی که در تمامی صحنه‌ها از خود نشان داده‌اند، محرومیت دارند و من از این وضعیت گزارش می‌دهم.

دبیرکل حزب اعتماد ملی با بیان اینکه به‌دنبال تغییر هستیم،  ادامه داد: اگر به دست مردم تغییر صورت گیرد، کارهای زیربنایی کشور سرعت و شتاب بیشتری به‌خود می‌گیرد.

کروبی  با بیان اینکه داوطلب شدن من یکی از خدمات شایان به نظام است تصریح کرد: ظرفیت و توان کافی را دارم و می‌توانم یک تغییر و تحول جدی ایجادکنم. وی عنوان کرد: سابقه من شور دیگری در انتخابات به‌وجود آورده و این شور انتخابات خواسته مقام معظم رهبری است.

کروبی با بیان اینکه گرم شدن و شور انتخاباتی مطلوب انتخاب بوده است، گفت: باید کاری کنیم تا مردم حضوری حداکثری و بلکه حماسی داشته باشند. وی تاکیدکرد: یأس، تردید و شک باز ضربه خواهد زد، اما اراده و عزم استوار، پیروزی را نصیب شما خواهدکرد.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با تاکید بر حضور گسترده مردم در این انتخابات افزود: انتظار می‌رود انتخاباتی باشکوه و با عظمت در22 خرداد در ایران انجام شود.

موسوی:ورزش در ایران، نقشه راه ندارد

میر حسین موسوی در دومین برنامه انتخاباتی رادیو و تلویزیونی‌اش به پرسش‌های تخصصی  درخصوص ورزش پاسخ گفت.

او در گفت‌وگو با رادیو ورزش با اشاره به نقش ویژه ورزش در جامعه گفت: مطابق قانون اساسی رئیس‌جمهوری رئیس شورای‌عالی ورزش نیز هم هست که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت جایگاه ورزش است و در قانون اساسی نیز این مسئله مورد توجه مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

وی افزود: برای مجموعه بخش‌های مختلف ورزشی به‌نظر می‌رسد که ما یک نقشه راه درستی نداریم و یک طراحی برای هماهنگ کردن این همه گرایش، میل، ظرفیت و ساختارهای کوچکی که در سراسر کشور پراکنده است، نداریم.

سامان دادن این مسئله مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و به‌نظر می‌رسد که شورای‌عالی ورزش بتواند در این زمینه بالاترین سهم را داشته باشد ولی به شرط اینکه خود ما نیز کنار یک دستگاه برنامه‌ریزی که متشکل از صاحب‌نظران ورزشی است، بتوانیم گذشته و مشکلات و آینده ورزش را ببینیم  و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

موسوی گفت:  افراد دولتی تغییر می‌کنند، در حالی که راهبرد و نقشه راه ورزش‌ها باید تبیین شود و چنانچه خواستار پیشرفت در سطح بین‌المللی هستیم باید اهداف، روش‌ها  و راهبردهایی اتخاذ شود که ورزش را از سرنوشت سیاسی دولت‌ها مستقل کند که مسئله ضروری و حیاتی برای کشور ماست.

کد خبر 82432

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز