یکی از رویکردهای اصلی این دوره از مدیریت شهری، ایجاد تحول نرم و تزریق شور وشعف به جامعه به‌ویژه در دوران پساکروناست. در همین راستا احداث یا اورهال مجموعه‌های ورزشی در هر گوشه از شهر تهران به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

استخر

همشهری - مهدی اسماعیل پور: پس از افتتاح مجموعه ورزشی ریحانه در منطقه یک و محله زعفرانیه، به فاصله اندکی شاهد رونمایی از یک مجموعه ورزشی دیگر در قالب رویداد شنبه‌های امید و افتخار هستیم.

رویداد شنبه‌های امید و افتخار در هشتادمین ایستگاه خود به منطقه ۱۰شهر تهران رسید. طبق برنامه امروز طی مراسمی با حضور امین توکلی‌زاده، معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مجموعه ورزشی شهدای آزادی به بهره‌برداری می‌رسد.

این مجموعه ورزشی که به‌دلیل دوقلو بودن، امکان پذیرش و ارائه خدمات همزمان به آقایان و بانوان را در ۲فضای مجزا دارد، در نوع خودش کم‌نظیر است. مجموعه ورزشی شهدای آزادی در سال‌های اخیر به‌دلیل فرسودگی زیاد و عدم‌رسیدگی از سوی پیمانکار به حالت تعطیل درآمده بود و برای بازگشایی مجدد نیاز به بازسازی اساسی و اورهال داشت. با راه‌اندازی مجدد این مجموعه ورزشی، ساکنان منطقه۱۰ و محله‌های اطراف که با کمبود سرانه ورزشی به‌ویژه در بخش ورزش‌های آبی مواجه هستند، از روز یکشنبه می‌توانند از خدمات مجموعه ورزشی شهدای آزادی واقع در خیابان آزادی، قبل از بزرگراه یادگار امام(ره) خیابان میمنت استفاده کنند.

نجم‌الدین عبادی، معاون اماکن سازمان ورزش شهرداری تهران در این رابطه به همشهری می‌گوید: «مجموعه ورزشی شهدای آزادی دارای استخر و سونا و همچنین سالن بدنسازی ویژه بانوان و آقایان است که بخش استخر آقایان از سال۹۸ و استخر بانوان از سال۱۴۰۱ به‌دلیل فرسودگی و مشکلات فنی و تاسیساتی تعطیل و از مدار خدمت‌رسانی خارج شده بود. با توجه به اینکه بهره‌برداری از مجموعه در اختیار پیمانکار قرار داشت، به‌دلیل استفاده زیاد و عدم‌رسیدگی کاملا دچار فرسودگی شده بود. نکته دیگر اینکه با وجود تخصیص بودجه ۸میلیارد تومانی برای اورهال و بازسازی این مجموعه، در سازمان ورزش شهرداری تهران توانستیم با حدود ۷میلیارد تومان پروژه را تکمیل کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.» از دیگر نکات مثبت این مجموعه ورزشی نداشتن مشکل جای پارک است. علاوه بر اینکه خیابان میمنت با توجه به عرض معبر و شرایط ترافیکی با مشکل کمبود فضای پارک خودرو مواجه نیست، یک پارکینگ عمومی با ظرفیت مناسب نیز در کنار مجموعه ورزشی شهدای آزادی قرار دارد.

امکانات مجموعه

دارای استخر و سونای دوقلو (بخش ویژه آقایان و بخش ویژه بانوان)

دارای سالن بدنسازی دوقلو (سالن ویژه آقایان و سالن ویژه بانوان)

پارکینگ به ظرفیت ۱۵۰خودرو

گنجایش و ظرفیت مجموعه

۲۴۰نفر ظرفیت استخرهای دوقلو در هر سانس (حدود ۱۲۰نفر آقایان و حدود ۱۲۰نفر بانوان)

۱۲۰نفر ظرفیت سالن‌های بدنسازی (حدود ۶۰نفر سالن بانوان و حدود ۶۰نفر سالن آقایان)

اعتبار و بودجه

۸میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده

حدود ۷میلیارد تومان هزینه تمام‌شده در اجرای پروژه

توضیحات

از سال۹۸ استخر آقایان تعطیل شده بود.

از سال۱۴۰۱ استخر بانوان تعطیل شده بود.

کارهای انجام‌شده در بخش بازسازی و اورهال

مرمت و بازسازی ساختمان از قبیل سیستم تهویه، درها و...

تعمیر و اورهال دستگاه‌های بدنسازی

تعمیر و اورهال استخر و سونا و حوضچه آبسرد

تعویض چوب‌های سونای خشک

اورهال و تعمیر و تعویض بخشی از قطعات موتورخانه

اورهال و مرمت برق، سیستم‌های روشنایی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مجموعه

کد خبر 804102
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha