شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

معمولا به مقولاتی که هیچ تاثیری در جریانی خاص ندارند « چرخ پنجم » اطلاق می‌شود

اما در تصویری که محمد رضا اسلامی برای ما ارسال کرده گویا باید نام این چرخ بیکار را چرخ پنجم اتوبوس گذاشت. آخرین رکورد ثبت نشده در کتاب گینس با موضوع آوردن اشیای عجیب و غریب به اتوبوس‌های شهر، متعلق به مردی بود که با آوردن یک راس گوسفند این رکورد را به خود اختصاص داد که البته تصویر آن‌را در همین ستون چاپ کردیم.

اما این بار رعایت حقوق شهروندی با آوردن یک چرخ خودرو زیر پا گذاشته شده است. بار‌ها مشاهده شده که برخی مسافران با سوءاستفاده از مهربانی راننده‌های این وسیله عمومی، اشیای ممنوعه و مزاحم را داخل اتوبوس آورده‌اند.

این در حالی است که اشغال فضای عمومی شهر به هر نحو تخلف بوده و باید از این کار خودداری کرد. راننده‌های زحمتکش و دلسوز اتوبوس‌های شرکت واحد نیز می‌توانند برای رعایت حقوق مسافران دیگر از ورود بار اضافه به اتوبوس بر حسب وظیفه خود جلوگیری کنند.

علف، زیر چرخ خودرو‌ها

بدقولی و معطل کردن ارباب رجوع فقط در اداره‌ها و سازمان‌ها رواج ندارد و متاسفانه برخی تعمیرکاران خودرو نیز  این اخلاق بد را دارند. برای نمونه برخی از آنها با اینکه چند خودرو را در نوبت تعمیر گذاشته‌اند برای از دست ندادن مشتری به مراجعان جدید نیز وعده می‌دهند که تا چند دقیقه دیگر کار آنها را هم راه می‌اندازند.

این درحالی است که گاهی اوقات این چند دقیقه تبدیل به چند ساعت می‌شود و زیر چرخ خودرو علف سبز می‌شود و باز هم خبری از فرا رسیدن نوبت تعمیر نیست. البته این، تمام ماجرا نیست و گاهی اوقات حجم خودرو‌هایی که کنار تعمیرگاه جمع می‌شوند به حدی می‌رسد که ترافیک مسیر را سنگین می‌کند.

تمام اینها   در حالی است که با گفتن زمان صحیح انتظار به راننده، وی می‌تواند چند کار عقب افتاده را در سایر مناطق شهر انجام دهد و بدون سنگین‌ کردن ترافیک سر وقت راهی محل شود.

شتاب هم تعطیلی می‌خواهد

هرچند جمعه روز تعطیلی مدارس و ادارات و استراحت و تفریح است، به نظر می‌رسد که عابربانک‌ها هم به تعطیلات هفتگی نیاز دارند و بدون اینکه تعطیلی برای آنها مشخص شده باشد، در این روز به مرخصی می‌روند.

تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که گاهی در روز‌های جمعه دستگاه‌های خودپرداز از شبکه خارج می‌شوند. البته به گفته آنها هیچ پیغامی روی صفحه نمایشگر  عابربانک ها دیده نمی‌شود  اما در آخرین مراحل انجام عملیات بانکی یا تحویل وجه این پیغام روی صفحه نقش می‌بندد که پاسخی از مرکز مورد نظر ارسال نشد.

با توجه به تعداد زیاد تماس‌های حاصل شده در این زمینه، انتظار می‌رود پیگیری دقیق‌تری به عمل آمده و در جهت رفع مشکل اقدام شود تا در روز های تعطیل هم سرویس دهی این دستگاه‌ها عادی باشد.

رابطه باران با تلفن همراه

با وجود اینکه به نظر می‌رسد هیچ ارتباطی بین بارش باران و تلفن همراه وجود ندارد اما تجربه‌های متعدد ثابت کرده است که در برخی مواقع در روز های بارانی سیستم تلفن همراه دچار مشکل می‌شود.

به عنوان مثال پیامک‌ها به مقصد نمی‌رسد یا اینکه پیغام مشترک مورد نظر در هنگام تماس با مشترکان بار‌ها شنیده می‌شود. بنا بر گزارش‌های مردمی در چند روز گذشته که بارش باران به تناوب ادامه داشته است، این نقص فنی تشدید شده و نه تنها مشترکان در دسترس نیستند، بلکه در صورت برقراری تماس، بارها مکالمه قطع می‌شود.

البته اقدامات زیادی در جهت بهبو د سیستم سرویس‌دهی تلفن همراه انجام شده است اما  بهتر است این اقدامات گسترده‌تر شود تا مشترکان در روزهای بارانی هم بتوانند مانند
 روز های عادی از خدمات تلفن همراه بهره‌مند شوند. به هر حال مردم انتظار دارند که خطوط مخابرات در روزهای بارانی به اصطلاح نم نکشد.

کد خبر 80401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز