چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

قیافه شهروندی که با عجله خانه را به قصد سوار شدن خودرو‌اش ترک می‌کند و ناگهان صحنه‌ای مشابه آنچه در تصویر است مشاهده می‌کند، به قول معروف هم دیدنی و هم قابل تامل است.

دیدنی به این دلیل که به طور حتم وی با چشمانی از حدقه در آمده به دنبال صاحب موتور می‌‌گردد. تامل برانگیز نیز به این دلیل که در تصویری که امین مجاور برای ما ارسال کرده است دو تخلف همزمان وجود دارد.

تخلف   موتورسوار، شامل اشغال پیاده‌رو  را باید به تخلف معطل  کردن راننده خودروی پیکان اضافه کرد و علت شیوع این نوع تخلف‌ها را از مسئولان ساماندهی ترافیک شهر، پرسید.

البته موتور‌سواران متخلف در این نوع موارد پیوسته به نبود جای پارک ویژه موتور اشاره می‌کنند. آنها بر این باورند که سرقت موتورسیکلت از ساده‌ترین و شایع‌ترین سرقت‌هاست و به همین دلیل آنها باید به هر وسیله‌ای شده موتور خود را قفل و زنجیر کنند.

این استدلال‌ها نیز به نوبه خود باعث شده بار‌ها و بار‌ها در همین ستون تصویر موتور‌هایی را چاپ کنیم که فضا‌ی عمومی شهر را به اشغال خود در آورده‌اند. 

سطل بی‌دفاع

با اینکه سطل‌های مکانیزه زباله بخش بزرگی از شهر را از گزند منظره زشت پخش شدن زباله‌ها و انتشار بوی بد آنها در امان نگاه‌داشته‌اند اما گاه‌گاهی بی‌دقتی برخی راننده‌ها باعث می‌شود این سطل‌های بی‌دفاع، صدمه دیده و گاه مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید تخریب شوند.

این اتفاق زمانی روی می‌دهد که راننده‌ها هنگام دنده‌عقب رفتن و غیره این سطل‌ها را جدی نگرفته و با آنها برخورد می‌کنند. گاهی اوقات نیز کارگران مسئول جابه‌جایی آنها هنگام تخلیه این سطل‌ها دقت لازم را به خرج نمی‌دهند و نتیجه همین می‌شود که ملاحظه می‌کنید.

از سوی دیگر، برخی بساز‌بفروش‌ها نیز این سطل‌ها را وسیله خوبی برای راحت شدن از شر نخاله‌های ساختمانی در نظر می‌گیرند. آنها با یک وانت مملو از کیسه‌های نخاله ساختمانی در محل به راه افتاده به منظور شناسایی نشدن عامل این تخلف، هر یک از کیسه‌ها را در یکی از این سطل‌های مکانیزه می‌اندازند.

به این ترتیب بخش پلاستیکی سطل‌ها یا چرخ‌های آنها صدمه دیده و به محض پر شدن سطل موجب واژگون شدن آن می‌شود.

چراغ همیشه قرمز

روز‌های بارانی یکی از آن مواقعی است که ترافیک سنگین‌تر می‌شود و گاهی برخی عوامل نیز به بیشتر شدن بار ترافیکی دامن می‌زنند. به عنوان مثال در روز‌های بارانی که اخیرا پشت سرگذاشتیم در برخی نواحی شهر چراغ‌های راهنمایی و رانندگی دچار نقص فنی شده و به طور مدام سبز یا قرمز بودند.

گزارش‌های مردمی حاکی از آن است که در این موارد ماموران راهنمایی و رانندگی به‌طور دستی کنترل بار ترافیکی را بر عهده داشتند که با توجه به بارش باران کار دشواری است. از سوی دیگر، رانندگان نیز به‌طور کامل به دستورات مامور راهنمایی و رانندگی اشراف ندارند.

خوب است تا نقص فنی برخی چراغ‌های راهنمایی سطح شهر هرچه سریع‌تر برطرف شود تا به خصوص در روز‌های بارانی شاهد از کار افتادن آنها و تشدید ترافیک نباشیم.

پذیرایی مکانیکی

معمولا وقتی صحبت از پذیرایی کردن به میان می‌آید، تصویر میهمانی یا یک جشن در ذهن نقش می‌بندد. این در حالی است که اخیرا برخی دستگاه‌ها به بازار آمده‌اند که امکان پذیرایی از افراد در سایر مکان‌ها هم فراهم می‌شود.

به عنوان مثال با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توان از ارباب رجوع‌ها در ادارات یا سایر مراکز پذیرایی کرد. هرچند هزینه این پذیرایی بر دوش ارباب‌رجوع است اما گاهی نوشیدن یک لیوان چای یا قهوه یا خوردن یک شکلات در جریان انتظار‌های طولانی برای انجام کار‌های اداری، خالی از لطف نیست.

اخیرا در برخی مراکز از جمله بیمارستان‌ها و برخی فروشگاه‌ها این دستگاه‌ها نصب شده‌اند و افراد می‌توانند با انداختن پول در این دستگاه‌ها،جنس مورد نظر خود برای خوردن یا آشامیدن را خریداری کنند.

کد خبر 80786

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز