سه‌شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

اگر در قسمت جست‌وجوی اینترنت، کلمه حوادث را تایپ کنید به طور حتم تعداد حوادث مربوط به سقوط خودرو‌ها و رهگذران از روی پل‌های دارای حفاظ‌بسیار اندک خواهد بود.

این موضوع نشان می‌دهد که حفاظ‌های فلزی کنار پل‌ها از اهمیت فراوانی برای حفظ جان شهروندان برخوردار است. این در حالی است که امید براتی (یکی از خواننده‌های روزنامه همشهری) تصویری ارسال کرده است که پل بدون حفاظی را نشان می‌دهد.

پلی را که مشاهده می‌کنید در شهرضای اصفهان قرار دارد و تا به حال روی امنیت به خود ندیده‌ است. به این دلیل اغلب رهگذران سعی می‌کنند با کودکان خود از روی آن عبور نکنند و چنانچه مجبور به این کار باشند دست بچه‌ها را به هیچ‌وجه رها نمی‌کنند.

البته و متاسفانه این پل‌ نخستین و آخرین پل بدون حفاظ کشور نیست و فقط چند روز ایرانگردی به خوبی ثابت می‌کند که از این دست پل‌ها در کشور زیاد است. به هر حال، شهروندان توقع دارند در کنار ایمن شدن پل‌ها، علائم هشدار دهنده در مورد عملیات عمرانی آنها نیز در معرض دید رهگذران و مسافران قرار گیرد.

کپی نداریم

یکی از کار‌هایی که معمولا در همه مراحل کار‌های اداری انجام می‌شود، گرفتن کپی از مدارک ارباب‌رجوع است. هرچند برخی سازمان‌ها به دستگاه‌ کپی مجهز هستند و ارباب رجوع می‌تواند در همان محل اقدامات لازم را انجام دهد، اما برخی دیگر از ادارات دستگاه کپی ندارند و مشتریان ناچارند به خارج از ساختمان مراجعه کنند.

این در حالی است که تقریبا همه مغازه‌های اطراف از بقالی گرفته تا اغذیه‌فروشی و کتابفروشی پشت شیشه خود روی کاغذ آچار جمله «کپی نداریم» را چسبانده‌اند تا از پرسش‌های مکرر شهروندان در این زمینه در امان بمانند.

البته گاهی هم شانس با ارباب‌رجوع یار است و در همان نزدیکی یک دستگاه کپی
زهوار دررفته پیدا می‌شود. با توجه به اهمیت کپی گرفتن از انواع مدارک در ادارات و سازمان‌ها به نظر می‌رسد وجود یک دستگاه کپی در این مراکز می‌تواند از اتلاف وقت بی‌مورد جلوگیری کند.

جای پارک هواپیما

برخی رانند‌ه‌ها به محض اینکه چند ده‌دقیقه‌ای را صرف پیدا کردن جای پارک می‌کنند و دست آخر جایی نمی‌یابند، زود عصبانی می‌شوند. این دسته از راننده‌ها اگر بدانند که این روز‌ها جای پارک برای هواپیما‌ها نیز به سختی یافت می‌شود شاید در مورد عصبانی شدن کمی تجدید نظر کنند.

شاید باور قضیه کمی سخت باشد اما مطابق تماس‌های شهروندان با ستون درشهر چه خبر مشخص شد که این‌ روز‌ها نبود جای پارک نیز به طومار دلایل تاخیر پرواز‌های داخلی اضافه شده است.

مسافران می‌گویند این اواخر خلبان برخی پرواز‌ها بیش از یک ساعت روی باند جابه‌جا می‌شود تا بالاخره یک جای پارک برای پرنده غول پیکر خود پیدا کند.

به هرحال با اینکه هر چه زودتر باید برای نبود جای پارک در خیابان‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شود اما این موضوع در مورد هواپیما‌ها نیز خالی از اهمیت نیست، زیرا بسیاری از خانواده‌های مسافران هواپیما‌ها به محض تاخیر بیش از حد هواپیما نگران می‌شوند.

معاینه فنی فرهنگ آپارتمان نشینی

یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح معاینه فنی خودرو‌ها، کاهش آلودگی هوا از طریق رفع نواقص فنی خودرو‌ها از جمله دود‌زایی آنهاست. به نظر می‌رسد که اجرای این طرح به طور غیر مستقیم به فرهنگ آپارتمان‌نشینی هم کمک کرده باشد.

به عنوان نمونه خودرو‌های دودزا یا دچار روغن‌ریزی همانطور که محیط شهر را آلوده می‌کنند، فضای پارکینگ آپارتمان‌ها را هم به شدت کثیف کرده و تنفس در فضای پارکینگ را برای ساکنان دشوار می‌کنند.

اما خوشبختانه صاحبان این خودرو‌ها ناچار می‌شوند برای دریافت برگ معاینه فنی این نواقص را برطرف کرده تا دست کم آسیب کمتری را متوجه همسایگان و محل زندگی خود کنند.

کد خبر 80701

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز