همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که به منظور برقراری مجدد ثبات در بازار مالی جهان با همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی همکاری خواهد کرد.

کمیته پولی و مالی شورای حکام صندوق بین‌المللی پول با انتشار بیانیه‌ای در واشنگتن اعلام کرد: مسئولان این نهاد مالی بین‌المللی بار دیگر بر اراده خود برای فعالیت جمعی و همکاری سازنده به منظور باز گرداندن ثبات مالی و همچنین تقویت رشد اقتصاد جهانی تاکید می‌کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری شینهوا از واشنگتن،‌ کمیته پولی و مالی شورای حکام صندوق بین‌المللی پول با تاکید بر نقش محوری این نهاد در بازار جهانی از تصمیم‌ها و تدابیری که با هدف کمک به کشورها به منظور مقابله با بحران مالی کنونی اتخاذ شده است، استقبال کرد.

این کمیته روز شنبه 25 آوریل (5 اردیبهشت) نوزدهمین نشست خود را به ریاست یوسف پطروس غالی، وزیر دارایی مصر، برگزار کرد.

شخصیت‌های برجسته‌ای از قبیل دومینیک اشتراوس کان مدیر کل صندوق بین‌المللی پول، جو شیائوچوان رئیس بانک خلق چین و شمار دیگری از مسئولان مالی و بانکی جهان حضور داشتند.

شرکت‌کنندگان در این نشست درباره آخرین تحولات در بازار مالی و اقتصادی جهان و همچنین راه‌های مناسب برای مقابله با بحران کنونی بحث و تبادل نظر کردند.

طبق بیانیه منتشر شده، کمیته پولی و مالی شورای حکام صندوق بین‌المللی پول تعهد کرد به منظور تقویت سازمان‌ها و موسسات مالی مهم، باز گرداندن ثبات و سلامت به بازار سرمایه تدابیر موثر و کارساز جدیدی اتخاذ کند.

کد خبر 79888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز