همشهری آنلاین: وزیر نیرو میزان بارندگی در فروردین 88 را طی 40 سال گذشته در ایران بی سابقه دانست.

سید پرویز فتاح گفت: در نخستین روز سال 88 میزان بارش‌ها در سراسر کشور حدود 120 میلیمتر بود در حالی که در روز 29 فروردین به 180 میلیمتر رسیده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، افزود: متوسط میزان بارندگی کشور در دراز مدت 240 تا 250 میلیمتر است که با بارش‌های اخیر حدود 25 درصد در محدوده میزان بارشی اتفاق افتاده است.

وی با بیان این که با کاهش حجم سدها در برخی شهرهای کشور نگرانی هایی بوجود آمده بود گفت: در نقاطی که بیشتر نگران بودیم از جمله بخش‌های جنوبی کشور بارش‌های موثری رخ داد.

فتاح ادامه داد: وضع بارندگی در کشور نسبت به سال گذشته بهتر است و افزود: کل بارندگی سال گذشته 138 میلیمتر بود در حالی که هم اکنون تا آخر فروردین به 180میلیمتر رسیده است.

وزیر نیرو گفت: متوسط میزان بارندگی کل کشور در دراز مدت تا امروز باید 210 میلیمتر می‌شد در حالی که 30 میلیمتر کم داریم.

فتاح افزود: سازمان هواشناسی برای اردیبهشت و خرداد به بعد هم بارش خوبی را پیش‌بینی کرده است که امیدواریم کمبود 30 میلیمتر نیز در دراز مدت جبران شود.

وی گفت: تا پیش از بارندگی‌های اخیر بیشترین نگرانی ما از وضع آب در استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، چهار محال و بختیاری، خوزستان و ایلام بود که در حال حاضر حدود 20 تا30 درصد این کاهش بهبود یافته است.

فتاح افزود: با این حال هم اکنون در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری 30 تا 40 درصد نسبت به میزان دراز مدت کاهش بارندگی مشاهده می‌شود.
وزیر نیرو ادامه داد: نگرانی ما از موضوع میزان بارش‌ها ابتدا به تامین آب شرب بر می‌گردد که خوشبختانه با بارش‌های اخیر این نگرانی یا رفع یا خیلی کم شده است.

فتاح درباره آب کشاورزی و صنعت نیز توضیحاتی داد و گفت: در حال حاضر در برخی استان‌ها مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان محدودیت آب کشاورزی هم اعمال نمی‌کنیم اما در فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان هنوز محدودیت آب کشاورزی را داریم، مگر این که اوضاع بهتر شود.

کد خبر 79354

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز