سه‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۷
۰ نفر

رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش انتقادی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری درباره تغییرات اعمال شده از سوی مجلس در بودجه سال 1388، گفت:

 قانون بودجه سالانه پس از تصویب در مجلس نیازمند اجراست، نه بیانیه.

علی لاریجانی در پاسخ به اظهارات نماینده کاشمر بیان کرد که نسبت به انتشار گزارشی از سوی معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری در انتقاد به نحوه بررسی بودجه تذکر داد.پس از نامه‌نگاری رؤسای قوای مجریه و مقننه در روزهای پایانی سال گذشته درخصوص قانون بودجه مصوب مجلس، این تازه‌ترین موضعگیری مجلس درقبال انتقاد دولت از بودجه 88 است.

حذف بندهای مربوط به پرداخت نقدی یارانه‌ها و اصلاحاتی دیگر از لایحه بودجه، موجب انتقاد شدید دولت شده است. محمدرضا خباز در تذکری آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: نمایندگان در یک تلاش شبانه‌روزی 39 ردیف بودجه را به 265 ردیف رساندند.

وی افزود: به‌نظر می‌رسد رئیس و هیات رئیسه مجلس باید پاسخ انتقادات غیرمنطقی را  که به مجلس وارد می‌شود ، بدهند. خباز گفت: معاونت راهبردی ریاست‌جمهوری بیانیه‌ای دادند و مجموعه زحمات نمایندگان را زیر سؤال بردند.

وی بیان کرد: از جنابعالی و هیات رئیسه کمیسیون تلفیق انتظار می‌رود با پاسخگویی به این بیانیه از تصمیم مجلس دفاع کنید. لاریجانی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: ما از نمایندگان مجلس، اعضای کمیسیون تلفیق و هیات رئیسه به خاطر تلاش بسیاری که در بررسی و تصویب بودجه کردند، تشکر می‌کنیم. رئیس مجلس تصریح کرد: بعد از تصویب قانون بودجه نیاز به بیانیه نیست نیاز به اجراست.

وی خاطرنشان کرد: با این حال آقای عبداللهی در کمیسیون بودجه هم این موضوع را بررسی می‌کنند تا اگر نیاز به توضیح یا پاسخ باشد به آنها پاسخ دهند.

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در گزارشی از تغییرات اعمال شده از سوی مجلس در لایحه بودجه دولت انتقاد کرده و اجرای بودجه مصوب مجلس را دشوار خوانده بود.

دولت مکلف است بودجه را 15 آذر تقدیم مجلس کند

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اعلام کرد: از این پس مطابق آیین‌نامه جدید، دولت مکلف است 15 آذر ماه لایحه بودجه سالانه را تقدیم مجلس کند.

علی لاریجانی که در پاسخ به تذکر نماینده مردم مریوان مبنی بر بی‌توجهی به پیشنهادهای نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه سال 1388 کل کشور سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع این است که لایحه بودجه دیر به مجلس تقدیم شد و فرصت رسیدگی آن محدود بود.

رئیس مجلس ادامه داد: از این پس مطابق آیین‌نامه جدید دولت مکلف است 15 آذر ماه لایحه بودجه سالانه را تقدیم مجلس کند؛ بنابراین فرصت کافی برای رسیدگی به مشکلات این‌چنینی وجود دارد و ان‌شاء‌الله در آینده چنین مشکلاتی به‌وجود نخواهد آمد.

کد خبر 78455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز