جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت تولیدکننده تراشه‌های کامپیوتری اینتل و شرکت صنعتی جنرال الکتریک برای ساختن تکنولوژی‌ مراقبت بهداشتی در خانه متحد می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه این دو شرکت معظم آمریکایی پنج‌شنبه 2 آوریل (13 فروردین) اعلام کردند که در طول پنج سال آینده 250میلیون دلار در مورد پژوهش و توسعه در بخش تکنولوژی‌های بهداشتی مستقر در خانه سرمایه‌گذاری خواهند کرد. به گفته  آنه انتظار بر این است که در طول سال‌های آتی این بخش رشد سریعی داشته باشد.

 این شرکت‌ها می‌گویند همکاری آنها در جهت کمک به سالمندان برای زندگی مستقل و بیماران دچار عوارض مزمن برای مدیریت مراقبت بهداشتی‌شان از خانه یا مکان‌های دیگر است.

 به گفته این شرکت‌ها آنها تلاش‌های فعلی‌شان را گسترش خواهند داد تا "حوزه‌های جدیدی مانند پیشگیری از سقوط، پذیرش مصرف دارو بوسیله بیماران، قطع تنفس حین خواب، بیماری قلبی-عروقی، دیابت و پایش شخصی سلامت را شامل شود."

 بنابر این اعلام، همچنین واحد بهداشتی جنرال الکتریک (GE Healthcare)"راهنمای سلامت اینتل" - ابزاری طراحی‌شده اینتل برای کارکنان مراقبت‌های بهداشتی درمان‌کننده بیماران دچار عوارض مزمن- را می‌فروشد و بازاریابی می‌کند.

 بیانیه این شرکت‌های می‌افزاید:‌" با توجه به افزایش شدید افراد دچار بیماری‌های مزمن و جمعیت سالمندان، نیاز به گسترش مراقبت‌های بهداشتی از خانه به بیمارستان وجود دارد."

به گفته آنها  انتظار می‌رود بازار "بهداشت از راه دور"(telehealth) و پایش خانگی سلامت از سه میلیارد دلار در سال 2009 به حدود 7.7 میلیارد دلار تا سال 2012 برسد.

جف ایملت،رئیس و مدیرعامل جنرال الکتریک، در این باره گفت:‌"بهبودبخشیدن به دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و کاهش هزینه‌ها برای بهبودی و رشد اقتصادی ضروری است."

 بر اساس ارقام رسمی ذکر شده بوسیله این شرکت‌ها، تقریبا 20 درصد جمعیت آمریکا- حدود 71.5 میلیون نفر- تا سال 2030، 65 ساله و بالاتر خواهند بود،‌ در حالیکه این رقم در سال 2006 تنها 37 میلیون نفر بود.

کد خبر 78010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز