یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: شرکت نیویورک تایمز در دفتر خود دو آینه جادویی دارد که کارمندانش می‌توانند با ایستادن در برابر آن تیتر آخرین اخبار را مرور کرده و یا درباره دارویی که پزشک برایشان تجویز کرده اطلاعاتی مطالعه کنند.

آینه‌های جادویی در نیویورک تایمز

به گزارش مهر، شاید تنها اتاق در یک دفتر پر تنش و شلوغ تجاری یا اداری دستشوئی آن باشد، جایی که کارمندان از بمباران خبری و اطلاعاتی و برقراری ارتباط با دیگران در امان هستند، با این همه دفتر روزنامه نیویورک تایمز حتی از این فضا نیز برای انتقال اطلاعات، نمایش تیترها و تبلیغات استفاده کرده است.

آینه جادویی ابزاری است که شرکت نیویورک تایمز از آن به عنوان ابزار نمایشی و تعاملی استفاده می کند. این شرکت از لابراتوار تحقیقات و توسعه ویژه‌ای برخوردار است که هدف مطالعات آن ایجاد شیوه های جدید برای به اشتراک گذاری مفاهیم رسانه‌ای با خوانندگان است.

این ابداع جدید در مسیر هدف لابراتوار نیویورک تایمز قدمی رو به جلو بوده و می تواند انجام کارهایی فراتر از خواندن چند خبر را ممکن سازد. کاربر با نگاه کردن به این آینه می تواند حین مسواک زدن دندانها یا مرتب کردن موها تیتر آخرین اخبار را بخواند، نسخه ای پزشکی را تجدید کرده و یا با اسکن کردن برچسب بطری یک دارو اطلاعاتی را درباره آن به دست آورد و یا حتی با دیگر همکاران یا اعضای خانواده پیامهایی را رد و بدل کند.

آینه‌های جادویی در نیویورک تایمز

در این آینه جادویی از فناوری حسگر حرکت کینکت استفاده شده است که می‌تواند سیگنال‌های فیزیکی فردی که در برابر آن ایستاده را بخواند. نیویورک تایمز دو نسخه از این آینه های جادویی را در اختیار دارد، یکی از آنها می تواند اطلاعاتی درباره نسخه های دارویی و کوپنها در اختیار کاربران قرار دهد و دیگری می تواند با اتصال به یک فروشگاه آنلاین امکان پوشیدن لباسهای مختلف را به صورت مجازی فراهم آورده و لباسهای جدید را بر اساس لباسی که فرد در برابر آینه به تن دارد به کاربران پیشنهاد دهد.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، این نوع از تکنولوژی می تواند با نرم افزار شناسایی چهره نیز همخوانی داشته باشد که این همخوانی خود جهانی جدید از قابلیتها را برای آینه جادویی به همراه خواهد داشت، برای مثال می توان از این آینه برای تنظیم نورپردازی محیط بر اساس خواسته و میل کاربر استفاده کرد.

کد خبر 144677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز