همشهری‌آنلاین: کارشناسان فناوری اطلاعات و سیاست مداران اتحادیه اروپا هشدار دادند

از آنجا که سیستم آموزشی این قاره نتوانسته خود را با صنعت دیجیتال همراه سازد، کشورهای اروپایی طی 5 سال آینده از کمبود شدید مهارت‌های الکترونیک ‌(e-skills) متضرر خواهند شد.

به گزارش شینهوا، نمایندگان ارشد سه گروه فناوری اطلاعات "اروپای دیجیتال"، "انجمن صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اروپا" و "انجمن صنعت ICT آلمان" موسوم به "BITKOM" در یک کنفرانس خبری در نمایشگاه سبیت، حقایقی و آماری از آینده دیجیتال اروپا ارائه کردند.

بنا بر اعلام این کارشناسان و بر اساس یک مطالعه خارجی، بازار کار اروپا تا سال 2015 دچار کمبود شدید 384 هزار کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد شد این در حالی است که تنها 10 درصد بخش اقتصادی ممکن است نیازی به مهارت‌های الکترونیک نداشته باشند.

برژیت کاسگریو مدیر کل گروه "اروپای دیجیتال" می‌گوید: اگر اروپا بر روی قابلیت و ظرفیت‌های صنعت دیجیتال سرمایه گذاری نکند این قاره زمینه رقابتی مهمی را از دست خواهد داد.

وی تربیت نیروی کار دارای مهارت الکترونیکی را مهمترین مساله پیش روی اروپا عنوان کرد.
براساس این تحقیق: با افزایش کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در زمینه‌های مختلف مانند بهداشت الکترونیک، دولت الکترونیک، آموزش الکترونیک و تجارت الکترونیک، صنعت دیجیتال می‌تواند طی پنج سال آینده 400 هزار فرصت شغلی جدید را در اروپا فراهم آورد.

این در حالی است که تعداد جوانانی که رشته علوم رایانه را برای تحصیلات دانشگاهی انتخاب کرده‌اند از سال 2003 تا کنون در اروپا کاهش یافته و همین امر موجب افت دانش آموختگان و متخصصان این رشته شده است

کد خبر 102747

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز