همشهری آنلاین: آمریکا سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را به کمک مالی و حمایت از طالبان برای افزایش حملات بر ضد نیروهای آمریکایی در افغانستان متهم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از تهران، روزنامه ایندی پندنت چاپ انگلیس با درج خبری در نسخه اینترنتی خود نوشت یک روز قبل از اینکه باراک اوباما راهبرد جدید خود درباره افغانستان و پاکستان را اعلام کند، گزارش مربوط به ارتباط میان سازمان اطلاعات پاکستان و نیروهای طالبان در دو روزنامه آمریکایی بازتاب وسیعی یافت.

به نوشته ایندیپندنت، روزنامه‌های نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال خطرات میان پاکستان و شبه نظامیان طالبان را مورد تاکید قرار دادند.

مقامات آمریکایی ناشناس اعلام کردند رهبران نظامی و دولت پاکستان نه تنها توان قطع ارتباط با طالبان را ندارند، بلکه علاقه‌ای هم از خود نشان نمی‌دهند.

آنها همچنین اعلام کردند سازمان اطلاعات پاکستان موسوم به آی اس آی، شبه نظامیان طالبان در جنوب افغانستان را از نظر مالی و تسلیحاتی حمایت می‌کند.

به نوشته این روزنامه، مدت‌ها چنین تصور می‌شد که برخی از اعضا سازمان اصلی اطلاعات پاکستان همچنان با نیروهای طالبان ارتباط دارند.

سال گذشته رئیس سازمان سیا با سفر به اسلام آباد و ارائه شواهدی اعلام کرد عوامل آی اس آی در حمله به سفارت هند در کابل دخالت داشتند.

اما مقامات واشنگتن گفتند بر پایه اطلاعات بدست آمده از طریق افراد و همچنین شنود‌های الکترونیک، آی اس آی از طریق شاخه خود موسوم به ‌شاخه اس ‌ که عملیات‌های این سازمان در افغانستان را هدایت می‌کند بیش از آنچه تا کنون تصور می‌شد به گروه‌های شبه نظامی از جمله لشگر طیبه کمک می‌کند.

کد خبر 77745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز