دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک فرمانده‌ ارشد طالبان پاکستان اعلام کرد در صورتی که آمریکا به حملات موشکی خود به خاک این کشور پایان ندهد، هر هفته دو حمله انجام دهد

به گزارش ایسنا، حکیم الله محسود، معاون بیت‌الله محسود رهبر طالبان پاکستان، با اعلام این خبر خاطر نشان کرد که این گروه تروریستی حمله انتحاری روز شنبه را به یک اردوگاه شبه نظامی در اسلام آباد انجام داده است. [افزایش تلفات عملیات انتحاری علیه شیعیان پاکستان]

وی هم چنین به حملات موشکی اشاره کرده و وعده داد که این گروه هر هفته دو حمله در پاکستان انجام خواهد داد.

حکیم الله محسود افزون بر این اعلام داشت که نیروهای پاکستانی باید از بخشهایی از مناطق شمال غربی خارج شوند.

وی گفت: ما به اندازه کافی خودداری کرده‌ایم. قبلا ماهی یک حمله می‌کردیم اما از الان به بعد حداقل هر هفته یک حمله خواهیم داشت.

مردی به نام عمر فاروق که می‌گوید سخنگوی یک گروه شبه نظامی است، بیان کرد که این گروه به عنوان بخشی از اقداماتشان علیه کافران این حمله را طراحی کرده بود.

وی هم چنین به آمریکا هشدار داد که به حملات موشکی هواپیما‌های بدون سرنشین خود به اهداف شبه نظامی در شمال غرب پاکستان پایان دهد.

اطلاعات زیادی درباره این گروه در دست نیست، اما گفته می‌شود که به طالبان پاکستان مربوط است.

ندیم حسن آصف یک مقام بلندپایه‌ امنیتی پاکستان، عنوان کرد که عامل بمبگذاری انتحاری در ورودی مسجد شهر چکوال در ایالت پنجاب، حدود 80 کیلومتری جنوب اسلام آباد خود را منفجر کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از چودری ذوالفقار، بازرس اصلی چکوال گزارش داده است که آمار تلفات این انفجار امروز (دوشنبه 17 فروردین) پس از مرگ چهار تن دیگر در شب گذشته در بیمارستان به 26 تن رسید.

وی اظهار کرد که پلیس به منظور جلوگیری از هر گونه خشونت در جریان برگزاری مراسم خاکسپاری قربانیان این حمله که اواخر امروز خواهد بود، اقدامات امنیتی را تشدید کرده است.

گروهی که گفته می‌شود با طالبان ارتباط دارد، ادعا کرد که این حمله را انجام داده است.

براساس تصاویر تلویزیونی در جلوی این مسجد خون زیادی ریخته شده بود. لباس و کفش‌های پاره شده در این سو و آن سو پرت شده و حداقل یک ماشین و چهار موتور سیکلت نیز آسیب دیده‌اند.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرد و به مقامات دستور داد تا عدالت در مورد خائنان اجرا شود.

کد خبر 78327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز