اهالی محله شهید اسدی به‌ویژه ساکنان خیابان اقبال لاهوری با هیئت جوانان امام آشنا هستند. هیئتی قدیمی که بیش از ۶دهه است جوان‌های دیروز و امروز محله را در هیئت‌ها و مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) دور هم جمع کرده و اعضای آن هوای نیازمندان محله های محروم را دارند.

هیئت

همشهری آنلاین - حسن حسن‌زاده: آنچه باعث شده هیئت جوانان امام میان اهالی محله از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار باشد و خیلی‌ها در تهیه غذای نذری هیئت و دیگر برنامه‌های خیریه آن مشارکت کنند، توجه خاص اعضای این هیئت قدیمی به توزیع غذای نذری میان نیازمندان و به‌ویژه توجه به خانواده‌های نیازمند و تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت محله است.

 خواندنی‌های بیشتر را اینجا دنبال کنید

خیابان اقبال لاهوری را که به سمت چهارراه ثارالله می‌رویم، نرسیده به مسجد صاحب‌الزمان(عج) بنرها و سیاهی‌های هیئت جوانان امام توجه‌مان را به‌خود جلب می‌کند. هیئتی که چه در سال‌های پیروزی انقلاب و چه در ایام دفاع‌مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرده و جوان‌های زیادی را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

مهربانی کنی همه هیئتی می‌شوند

 بیش از ۶دهه پیش چراغش به‌دست حاج یدالله کیاسالار و جوانان دیروز محله شهید اسدی روشن شد و حالا محمد کیاسالار فرزند حاج یدالله رئیس هیئت است و ادامه‌دهنده راه و منش پدر. او می‌گوید: پدر برخلاف دیگر هیئت‌ها، دیگ غذای نذری را بیرون از هیئت و در گوشه خیابان می‌گذاشت و از همانجا اول برای غیرهیئتی‌ها و بعد برای عزاداران غذا می‌کشید. حرفش این بود که با این کار تا آخرین دانه برنج هم به عزاداران می‌رسد و مهم‌تر از آن کسانی که هیئتی نیستند و به هر دلیلی دوست ندارند پشت در هیئت‌ها در صف غذای نذری بایستند، از برکت سفره امام حسین(ع) بهره‌مند می‌شوند و به برکت این نذری یک روز پایشان به هیئت باز می‌شود. پدر همیشه می‌گفت مهربانی کنی همه هیئتی می‌شوند.»

حمایت از نیازمندان

مهربانی در هیئت جوانان امام همچنان ادامه دارد. آنها علاوه بر توزیع غذای نذری میان خانواده‌های نیازمند، بیماران و سالمندانی که توان حضور در هیئت را ندارند، در حوزه تهیه جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت هم پای کار ایستاده‌اند. کیاسالار می‌گوید: «دلمان می‌خواست حالا که برای روضه‌خوانی دور هم جمع می‌شویم، برای کمک به نیازمندان محله هم‌کاری انجام دهیم. برای همین با حفظ آبروی خانواده‌های نیازمند، از طریق معتمدان محله و عزاداران و هیئتی‌هایی که در مجلس حضور دارند، از حال و روز خانواده‌های نیازمند باخبر می‌شویم و به‌ویژه در زمینه تهیه جهیزیه فعالیت می‌کنیم. این هم از برکت هیئت امام حسین(ع) است که هر هفته دور هم جمع می‌شویم و پایان هر سال با کمک خیران چند جهیزیه تهیه می‌کنیم.»

کد خبر 774483

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha