کار خیر و کمک به تأمین معیشت نیازمندان دل دریایی می‌خواهد و گاهی عزم و اراده‌ای آهنین برای قدم گذاشتن در این مسیر پرخیر و برکت.

کمک به همنوع

کار خیر همیشه جیب پر پول نمی‌خواهد. گاهی با نذر مهارت و هنر می‌توان از نیازمندی دستگیری کرد و گاهی هم با نذر وقت و همراه شدن با خیّرانی که برای کمک به نیازمندان آستین بالا زده‌اند. «علی حاج مهدی‌قلی» یکی از همان نیکوکارانی است که سال‌هاست خود را وقف همکاری با یک خیریه محلی کرده و از وقت و مهارتش برای کمک به نیازمندان مایه گذاشته است. اگرچه بانوان فرحزادی برای تأمین جهیزیه نوعروسان کم‌بضاعت، تهیه سبد ارزاق و تولید پوشاک در این مؤسسه دست در دست هم گذاشته‌اند اما حاج مهدی‌قلی مسئولیت توزیع ارزاق و کمک‌رسانی در تعمیر منازل نیازمندان را برعهده گرفته است. او سال‌هاست که همراه با همسرش داوطلبانه برای کمک به نیازمندان محله با این خیریه محلی همکاری می‌کند.

می‌گوید: «تأمین جهیزیه برای نوعروسان کم‌بضاعت، تعمیر و بازسازی خانه نیازمندان و تهیه و توزیع سبد ارزاق از مهم‌ترین فعالیت‌های مؤسسه است. بانوان داوطلب مؤسسه با تولید انواع پوشاک، هزینه‌های کمک‌رسانی به نیازمندان را تأمین می‌کنند. اعتقاد دارم کار خیر فقط کمک مالی نیست. من هم تلاش می‌کنم با مشارکت در کار خیر سهمم را در این کار پر خیر و برکت ادا کنم. اکنون سال‌هاست که زمان توزیع سبد ارزاق ماهانه ما ۷۲ خانوار تحت پوشش مؤسسه به شیرین‌ترین لحظه‌های عمرم تبدیل شده است.»

کد خبر 617323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha