همشهری آنلاین: دانشگاه فرهنگیان از سال آینده در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد

 به گزارش وا حد مرکزی خبر وزیر آموزش و پرورش از تصویب تاسیس دانشگاه فرهنگیان در شوراى عالى انقلاب فرهنگى خبر داد و گفت: اساسنامه این دانشگاه تهیه شده است و این دانشگاه از سال آینده در مقطع کارشناسى ارشد دانشجو مى‌پذیرد.

علیرضا على احمدى در حاشیه بازدید از مدرسه شهید مفتح گفت: در حال مذاکره با وزارت علوم براى تخصیص رشته و پذیرش دانشجو از بین فرهنگیان پذیرفته شده در کنکور کارشناسى ارشد دانشگاه‌ها هستیم.

این دانشگاه همچنین از بین پذیرفته شدگان فرهنگى در رشته‌هاى مورد نیاز با اولویت کارشناسى ارشد دانشجو می‌پذیرد.

على احمدى درباره اعضاى هیأت علمى این دانشگاه گفت: فرهنگیانى که داراى مدرک دکتراى PHD) )هستند ساماندهى می‌شوند و به عنوان عضو هیأت علمى در این دانشگاه مشغول به کار خواهند شد.

علی احمدی گفت: فراخوانى براى جذب هیأت علمى از دیگر دانشگاه‌ها داده‌ایم و از افرادى که سابقه همکارى با آموزش و پرورش دارند و هم اکنون در دیگر دانشگاه‌ها تدریس        می‌کنند، برای همکاری دعوت می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش به پرداخت مطالبات معلمان اشاره کرد و افزود: 50% از پاداش پایان خدمت بازنشستگان عادى و پیش از موعد سال 87 تا پایان امسال پرداخت مى‌شود و      ما‌بقى آن نیز تا پایان سال تحصیلى پرداخت خواهد شد.

على احمدى با بیان اینکه بازنشستگان فرهنگى در سال 86 هنوز 25% از پاداش پایان خدمت خود را طلبکار هستند گفت: امیدواریم با فروش سهام خریدارى شده از دولت و سود عاید از آن، بدهى این دسته از فرهنگیان نیز به زودى پرداخت شود.

على احمدى به سفر دو روزه خود به کشور عراق اشاره کرد و گفت: در این سفر در چند عرصه با مقامات آموزش عراق به توافق رسیدیم.

وى اعزام معلمان عراقى در حوزه فنى و حرفه‌اى به ایران، برگزارى نمایشگاه فروش تجهیزات مدارس در عراق و ساخت چند مدرسه با کمک شرکتهاى پیمانکار ایرانى را از مفاد مهم تفاهم نامه امضاء شده بین دو کشور عنوان کرد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این سفر کلنگ احداث دو مدرسه در شهرهاى مذهبى عراق به کمک خیرین مدرسه ساز ایرانى به زمین زده شد.

على احمدى یادآور شد: در این سفر با مقامات آموزش و پرورش عراق در زمینه سفر زیارتى معلمان و دانش آموزان به عتبات عالیات نیز تفاهم نامه‌اى امضاء شد و نخستین گروه از این معلمان و دانش آموزان، سال آینده به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. 

کد خبر 77243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز